در گفت و گو با مدیر عامل شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا مطرح شد:استفاده عملیاتی از هوش مصنوعی در فولاد و صنایع معدنی
از تجربیات موفق شرکت راشا می‌توان به هوشمندی خط فرآوری و مدار آسیاکنی کارخانه گندله‌سازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اشاره کرد.

به گزارش  چیلان ، شرکت راشا با هدف انجام پروژه‌های عملی و گام برداشتن در راستای استفاده عملیاتی از هوش مصنوعی و به‌منظور حل چالش‌های صنعت و افزایش بهره‌وری فرایندهای تولید، وارد این بازار شده است. این شرکت با جذب نخبگان دانشگاهی در حوزه هوش مصنوعی و استفاده از کارشناسان و مدیران خبره و باتجربه صنعتی، ارتباط مؤثری بین این دو گروه ایجاد کرده و با استفاده از نتایج آن، چارچوبی برای تبدیل مسائل صنعتی به مسائل هوش مصنوعی و حل آنها ارائه داده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا در این خصوص به خبرنگار  چیلان  توضیح داد: از تجربیات موفق شرکت راشا در این زمینه می‌توان به هوشمندی خط فرآوری و مدار آسیاکنی کارخانه گندله‌سازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اشاره کرد.

وی افزود: در این پروژه، با استفاده از سه ماژول، هوشمندسازی فرآیند آسیاکنی اجرایی شده است که شامل، تخمین آنلاین رطوبت خوراک ورودی، تعیین عدد بلین محصول خروجی، پیش‌بینی مقدار آینده سنسورهای در حال اندازه‌گیری در فرآیند و همچنین تشخیص و پیش‌بینی رخداد کاهش عملکرد آسیا (خفگی آسیا) می‌باشد.

ملکی خاطرنشان کرد:  پروژه بسیار بزرگی در هوشمندسازی فرایند تولید آهن اسفنجی به روش احیا مستقیم در دست اجرا می‌باشد که در این فرایند هوشمندی، مقدار درجه فلزشدگی و کربن موجود در آهن اسفنجی به صورت آنلاین تخمین زده می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان کاوشگران صنایع معدنی راشا ادامه داد: همچنین در این پروژه آنبالانسی توزیع دما و کلاسترینگ که از مشکلات کوره احیا است قبل از وقوع آن پیش‌بینی می‌شود و همچنین موارد دیگری مانند پیش‌بینی دما، نرخ جریان و ترکیب گاز احیایی. پروژه‌های دیگری نیز در حوزه هوش مصنوعی برای فرآیند کوره قوس الکتریکی و فرآیند گندله‌سازی نیز در شرکت راشا فعال شده است.

وی با بیان این که شرکت راشا در حوزه نسل چهارم صنعت، به عنوان یک پیشرو و پیشگام فعالیت می‌کند تأکید کرد: در این راستا، شرکت راشا با بررسی جامع فرایندهای تولید در یک مجتمع صنعتی و معدنی، به بررسی بلوغ فعلی سازمان در زمینه تکنولوژی‌های جدید پرداخته و نقاط قابل بهبود را شناسایی و با توجه به این بررسی‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت، پروژه‌هایی را در زمینه تحقق نسل چهارم صنعت تعیین کرده که قابلیت پیاده‌سازی در آن مجموعه را دارند.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۷
شناسه مطلب : 53814
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی