اختصاصی چیلاندستور وزیر اقتصاد برای اخذ مالیات علی الحساب ۲ درصدی بر صادرات فولاد و مواد معدنی+ سند
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در مکاتبه‌ای با رییس کل گمرک خواستار وصول مالیات علی‌الحساب دودرصدی از صادرات مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی شد.

به گزارش  چیلان ، وزیر اقتصاد در مکاتبه‌ای با رئیس کل گمرک خواستار وصول مالیات علی الحساب دو درصدی از صادرات غیر نفتی (مواد پتروشیمی، فولادی، مواد معدنی، نفتی و گازی) موضوع بند ز تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ شد.

این مالیات همزمان با عوارض صادراتی موضوع بند یاد شده به میزان ۲ درصد ارزش کالای صادراتی وصول خواهد شد.

در بند ز تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ آمده است به منظور اجرای قانون جهش تولید دانش‌‌بنیان مصوب ۱۴۰۱/۱/۲۴ و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام‌فروشی، صادرات کلیه مواد و محصولات معدنی، صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی مندرج در فهرست تصویب­نامه هیات وزیران راجع به بند «ص» تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور منطبق بر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در تمام نقاط کشور مشمول مالیات بر درآمد شده و از ابتدای سال ۱۴۰۲، نیم‌درصد (۰.۵ درصد) به ماخذ ارزش صادراتی این کالاها به‌عنوان عوارض صادراتی افزوده خواهد شد.

میزان قطعی این عوارض در دستورالعملی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت نفت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان ریاست جمهوری ظرف دو ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، تعیین خواهد شد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است نسبت به وصول منابع حاصل از این بند، همچنین مالیات بر درآمد موضوع بند «ص» تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲کل کشور و نیز حقوق ورودی (مطابق بند «د» ماده (۱) قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰/۸/۲۲) کلیه ماشین‌آلات و تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی اقدام کند. حقوق گمرکی این موارد پس از ابلاغ این قانون به مأخذ یک درصد (۱%) تعیین می‌شود.

منبع: تسنیم

2

تاریخ انتشار : ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۵
شناسه مطلب : 53848
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی