رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:اشتغال بیش از ۲۵۰۰ نفر با بهره‌برداری از طرح فولاد قائنات
رئیس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از طرح فولاد قائنات نسبت به پیشرفت این طرح با ظرفیت تولید 800 هزار تن شمش ابزار خرسندی کرد. به گفته موثقی‌نیا بهره‌برداری از فولاد قائنات 2650 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

به گزارش  چیلان ، محمدرضا موثقی‌نیا، رئیس هیات عامل ایمیدرو دیروز با حضور در طرح فولاد قائنات و بازدید از بخش‌های بریکت‌سازی، واحد احیای مستقیم و بررسی پیشرفت طرح اظهار داشت: اجرا  و راه‌اندازی مجتمع فولاد قائنات در یکی از استان‌های محروم کشور به دلیل نقش مهم آن در تغییر سیمای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه مایه خرسندی است.

وی افزود: واحد فولادسازی طرح فولاد قائنات با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن شمش، به پیشرفت قابل توجهی رسیده و از بسیاری نقاط بحرانی عبور کرده و این طرح در سطح کشور با توجه به اضافه شدن این میزان محصول به تولید موجود، قابل توجه بوده و برای توسعه استان و کشور حائز اهمیت است.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خوشبختانه، برنامه افزایش ظرفیت این واحد به یک میلیون تن در دستور کار است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اشتغال حاصل از راه‌اندازی واحد فولادسازی طرح فولاد قائنات، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح، ۶۵۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود ۲۰۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود و این افزایش اشتغال در شرایط موجود مهم است.

وی ادامه داد: از جمله مزیت‌های طرح فولاد قائنات، کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی در این واحد نسبت به واحدهای فولادی مشابه است. این اقدام می‌تواند برای سایر شرکت‌های فولادی الگو باشد.

موثقی‌نیا در ادامه خواستار برنامه‌ریزی مسئولان برای کاهش آلایندگی طرح مذکور شد و گفت: اختصاص هزینه برای موضوع زیست محیطی قابل پذیرش بوده و رضایت جامعه را به دنبال دارد.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۹
شناسه مطلب : 54146
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی