مهم و اختصاصی :توقف رشد تولید فولاد ایران/ آمار کامل تولید محصولات زنجیره فولاد در نیمه اول سال ۱۴۰۲
طبق آمار منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ، تولید فولاد میانی کشور در شش ماه سال جاری، 15 میلیون و 422 هزار تن بوده که رشد 0.2 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش   چیلان  ، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، آمار تولید فولاد کشور در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. طبق آمار منتشرشده تولید فولاد میانی کشور در این مدت ۱۵ میلیون و ۴۲۲ هزار تن بوده که رشد ۰.۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وضعیت تولید محصولات فولادی

در شش ماهه نخست امسال، در مجموع تولید محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۳ درصدی داشته است. مجموع تولید محصولات فولادی در شش ماهه نخست امسال، ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تن بوده است.

در شش ماهه سال ۱۴۰۲، ۶ میلیون و ۳۵۷ هزار تن محصولات طویل و ۴ میلیون و ۷۵۵ هزار تن محصولات تخت در کشور تولید شده که رشد تولید محصولات طویل ۰.۹ درصد و رشد تولید محصولات تخت ۴.۷ درصد بوده است.

تولید میلگرد در شش ماهه سال جاری، ۵ میلیون و ۱۵۷ هزار تن بوده که کاهش ۲.۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. تولید تیرآهن نیز با افزایش ۲۵.۷ درصدی به ۷۵۴ هزار تن رسیده است.

میزان تولید ورق گرم کشور در شش ماهه نخست سال جاری، ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تن بوده که افزایش ۳.۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. میزان تولید ورق سرد هم ۲.۴ درصد کاهش و ورق پوششدار نیز ۸.۹ درصد افزایش یافته است.

وضعیت تولید آهن اسفنجی

طبق گزارش آماری انجمن فولاد، تولیدکنندگان آهن اسفنجی در شش ماهه سال جاری، ۱۸ میلیون و ۸۵۷ هزار تن از این محصول را تولید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۵.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

خلاصه تحلیل  چیلان :

بر اساس گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد، تولید فولاد در سه ماهه امسال رشد ۱۰.۵ درصدی، در چهار ماهه رشد ۸.۲ درصدی و در پنج ماهه رشد ۳ درصدی داشته است که این روند نزولی در آمار شش ماهه هم تداوم داشته است. همانطور که در جدول مشاهده می کنید طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ آمار تولید فولاد کشور هم سطح با سال گذشته قرار گرفته است که این بیانگر توقف رشد تولید فولاد در ایران است.

در جدول زیر جزئیات آمار تولید فولاد کشور در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل را ببینید.

تولید 1 1

2

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۵
شناسه مطلب : 55186
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی