با تلاش متخصصان شرکت فولاد شادگانراه اندازی اولین کارخانه احیا با خوراک هیدروژن در جهان
برای نخستین بار در جهان ورود هیدروژن در فرآیند تولید شرکت صنعت فولاد شادگان محقق می شود.

به گزارش  چیلان ،مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان گفت : با امضای یک قراداد پژوهشی، هیدروژن را جایگزین گاز طبیعی خواهیم کرد که برای نخستین بار در جهان عملیاتی می‌شود و ما را در زمره پیشتازان صیانت از محیط زیست و منابع هیدروکربوری قرار می‌دهد.

 

کهزاد  افزود: این مهم به یمن نزدیکی مجتمع‌های پتروشیمی عملی شده تا اولین کارخانه احیا با خوراک هیدروژن را در جهان راه اندازی کنیم.

وی به سایر دستاورد‌های بهار و تابستان ۱۴۰۲ اشاره کرد و اظهار داشت: با تولید حدود ۳۵۸ هزار تن، حدود ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی را محقق کردیم و با کسب ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سود خالص، ۱۰ درصد بیشتر از ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برنامه شده را به دست آوردیم.

مدیرعامل شرکت صنعت فولاد شادگان محیط زیست منحصر به فرد شادگان را یکی از حساسیت‌های عمده شرکت برشمرد و گفت: خوشبختانه طی قراردادی با آبفا، بجای آب رودخانه از پساب تصفیه شده در فرآیند تولید استفاده خواهیم کرد.

کهزاد همچنین پروژه پژوهشی تولید بریکت اسیدی از طریق بازیافت ضایعاتی مثل لجن صنعتی و گندله که در نوع خود یک پروژه نوین و انحصاری است، طراحی نرم افزار دستیار اپراتور با استفاده از هوش مصنوعی در راستای اهداف انقلاب صنعتی چهارم شرکت، احداث نیروگاه ۳۶۰ مگاواتی و ایجاد فاز ۲ فضای سبز پس از ایجاد ۱۳ هکتار در فاز اول را از دیگر دستاورد‌های مهم شرکت فولاد شادگان در نیمه نخست سال جاری برشمرد.

 هدف نهایی فولاد شادگان: تولید صادراتی

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ضمن برجسته خواندن دستاورد‌های یاد شده، افق ۱۴۱۰ این شرکت را رسیدن به سهم ۲۵ درصدی تولید کشور و هدف نهایی برای فولاد شادگان را تولید صادراتی و عرضه محصولات کلاس جهانی در بازار‌های داخلی و خارجی دانست.

امین ابراهیمی با تاکید بر اینکه در پی انجام هر پروژه باید از ارتقا کیفیت زندگی همجواران نیز اطمینان حاصل کرد، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ همت پروژه در دست اجرا داریم که هر یک نرخ رشد قابل قبولی دارند و می‌توانند در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی نیز مثمر ثمر واقع شوند.

وی به فرصت‌های سرمایه گذاری بوجود آمده در شادگان اشاره کرد و یادآور شد: خبر خوب این است که در آینده نزدیک یک سرمایه گذاری مشترک بین فولاد شادگان و عمان به انجام می‌رسد که نشان دهنده امنیت و جذابیت این منطقه برای سرمایه گذاری است.

توسعه در فولاد خوزستان نهادینه شده است

رضا طاهری رئیس هیات مدیره فولاد خوزستان با بیان اینکه هر جا نام فولاد خوزستان می‌آید، رویکرد “توسعه” تداعی می‌شود، گفت: توسعه در فولاد خوزستان نهادینه شده است و تغییر سریع و ایده آل در این شرکت و زیرمجموعه هایش به وضوح قابل مشاهده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰
شناسه مطلب : 55574
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی