اختصاصی چیلانمذاکره امریکا و اروپا بر سر تعرفه واردات فولاد به کجا رسید؟ / جنجال بر سر تجارت ۱۰ میلیارد دلاری
مذاکره نمایندگان امریکا و اتحادیه اروپا بر سر تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم به امریکا نتیجه‌ای نداشت و دو طرف به توافقی نرسیدند.

 چیلان ، چندی پیش از برقراری نشستی میان نمایندگان امریکا و اروپا برای نهایی کردن تعرفه‌های واردات فولاد از اروپا به امریکا در ماه جاری میلادی خبر داده بود. بنا بر گزارش وب‌سایت جی‌ام‌کی‌سنتر، این نشست روز پنج شنبه گذشته ۱۹  اکتبر (۲۷ مهر) برگزار شد و نمایندگان اتحادیه اروپا و امریکا در واشنگتن بر سر تعرفه واردات فولاد از اروپا به امریکا به مذاکره نشستند، اما به توافق نرسیدند و تصمیم گرفتند مذاکرات را تا پایان سال جاری میلادی ادامه دهند.

این نشست با هدف مذاکره در مورد تعرفه‌های بخش ۲۳۲ برگزار شد، این تعرفه ها در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا به امریکا وضع شده بود.

کاترین تای، نماینده تجاری امریکا و والدیس دامبروسکیس کمیسر تجارت اروپا طرفین حاضر در نشست بودند.

اگر این گفت‌و‌گوها به نتیجه‌ای نرسد، تعرفه صادراتی میان امریکا و اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی تاثیر ناخودآگاه خود را بر تجارت دو منطقه می‌گذارد. ارزش صادرات اروپا به امریکا ۱۰ میلیارد دلار در سال برآورد شده است.

اروپا می‌خواهد این تعرفه‌ها به کل لغو شود اما امریکا تمایل دارد این امکان را برای خود نگه دارد که از آنها در آینده استفاده کند.

حجم کل صادرات فولاد از اتحادیه اروپا به امریکا در سال ۲۰۲۲ میلادی به ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تن رسید. حجم صادرات آلومینیوم نیز در این مدت ۲۸۵ هزار تن بود.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
شناسه مطلب : 55590
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی