«تحلیل معاملات فولاد» بورس کالا در مهرماه ۱۴۰۲ / کدام محصولات در صدر معاملات قرار دارد؟ + جزئیات و نکات مهم عرضه و تقاضای محصولات زنجیره فولاد
رصد تحلیلی چیلان از رفتار عرضه کنندگان و خریداران در تالار بورس کالای ایران (مطابق نمودار و جدول زیر) نشان می‌دهد آهن اسفنجی، ورق سرد و اسلب در صدر معاملات بازار فولاد مهرماه سال جاری قرار گرفته و رکود در بازار مقاطع ساختمانی فولاد هم چنان ادامه دارد.

به گزارش   چیلان  ،رصد تحلیلی   چیلان   از رفتار عرضه کنندگان و خریداران در تالار بورس کالای ایران (مطابق نمودار و جدول زیر) نشان می‌دهد آهن اسفنجی، ورق سرد و اسلب در صدر معاملات بازار فولاد مهرماه سال جاری قرار گرفته و رکود در بازار مقاطع ساختمانی فولاد هم چنان ادامه دارد.

گذر از محدودیت‌های برقی تابستانی فولادسازان موجب شده تا معاملات آهن اسفنجی در مهرماه رونق دوباره‌ای بگیرد. اما از طرف دیگر حجم عرضه آهن اسفنجی در مهر ماه نسبت به شهریورماه ۲۲.۸ درصد افت داشته است. نسبت حجم معامله به عرضه آهن اسفنجی نیز در شش ماهه اول پارسال ۴۱ درصد بوده که در نیمه اول امسال به ۸۳ درصد رسیده که حاکی از تشدید ناترازی عرضه و تقاضای این محصول است.

به گزارش   چیلان  ، بررسی رفتار خریداران در تالار بورس کالای ایران نشان می‌دهد که بیشترین نسبت حجم معامله به عرضه در زنجیره، طی مهر ماه سال ۱۴۰۲ به آهن اسفنجی تعلق داشت که برابر با ۹۸ درصد بود. این رقم در مقایسه با شهریور ماه ۲۶ واحد درصد رشد داشت.

در رتبه بعدی شاخص نسبت حجم معامله به عرضه محصولات در مهر ماه ورق سرد قرار دارد که ۹۳ درصد عرضه‌های آن به معامله انجامید. حجم عرضه ورق سرد در مهر ماه نسبت به ماه گذشته اندکی رشد داشت. بیشترین میزان این شاخص در نیمه اول امسال هم متعلق به ورق سرد با ۸۹ درصد بود که نشان می دهد همچنان ورق های سرد جزو پرتقاضاترین محصولات زنجیره فولاد محسوب می شوند.

نکته قابل توجه در تحلیل معاملات زنجیره فولاد در مهرماه سال جاری، افزایش نسبت حجم معامله اسلب فولادی از ۳۷ درصد در شهریور ماه به ۸۳ درصد در مهر ماه است که حدود ۴۶ واحد درصد رشد داشته است. گفتنی است حجم عرضه اسلب نیز در مهر ماه نسبت به ماه گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

نسبت حجم معامله به عرضه میلگرد نیز نسبت به ماه گذشته رشد ۱۰ واحد درصدی داشته اما بازار میلگرد همچنان در رکود قرار دارد.

معاملات 3

 

2

تاریخ انتشار : ۷ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۴
شناسه مطلب : 55906
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی