ضرایب قیمتی زنجیره فولاد در هفته ای که گذشت/ قیمت آهن اسفنجی به مرز ۷۰ درصدی شمش رسید!
نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش فولادی که در اواسط تابستان در سطوح کمتر از ۶۰ درصد قرار گرفته بود، از میانه شهریور ماه به بالای ۶۰ درصد رسید و در هفته ای که گذشت، رکوردشکنی کرد و با افزایش ۵ درصدی به ۶۹ درصد رسید. این شاخص از ابتدای سال جاری تاکنون بین ۵۵ تا ۶۹ درصد نوسان داشته است.

به گزارش  چیلان ، نسبت قیمت آهن اسفنجی به شمش فولادی که در اواسط تابستان در سطوح کمتر از ۶۰ درصد قرار گرفته بود، از میانه شهریور ماه به بالای ۶۰ درصد رسید و در هفته ای که گذشت، رکوردشکنی کرد و با افزایش ۵ درصدی به ۶۹ درصد رسید. این شاخص از ابتدای سال جاری تاکنون بین ۵۵ تا ۶۹ درصد نوسان داشته است.

فاصله قیمتی بین شمش و میلگرد هم یک درصد بالاتر از ضریب ۱۱ درصدی مدنظر بورس کالا و وزارت صمت به ثبت رسید.این فاصله در طی سال جاری بین ۸ تا ۱۵ درصد نوسان داشته است.

خلاصه تحلیل  چیلان :

همانطور که در جدول مشاهده می کنید شاهد تثبیت فاصله بین قیمت شمش و میلگرد در سطح ۱۲ و ۱۳ درصد و کاهش فاصله قیمتی  بین آهن اسفنجی و شمش هستیم به گونه ای که بر اساس محاسبات کارشناسی، تولید شمش برای فولادسازان بخش خصوصی که واحد احیا ندارند، بیش از ۲ هزار تومان زیان عملیاتی به دنبال دارد!

photo ۲۰۲۳ ۱۱ ۰۸ ۱۵ ۵۶ ۴۶

2

تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۵
شناسه مطلب : 56257
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی