جزئیات بهینه‌سازی استراتژی‌ها در فولاد امیرکبیر کاشان
شرکت فولاد امیرکبیر کاشان به‌ عنوان اولین تولید کننده ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم مداوم در ایران زنجیره کاملی از خطوط تولید را در اختیار داشته و به سبب نگاه ورای ارزش‌آفرینی و سودآوری، استفاده بهینه از منابع و انرژی و بازسازی تجهیزات به‌ عنوان راهکارهای مؤثر در حفظ هرچه بیشتر منابع و ارتقای فرآیندهای زیست‌ محیطی سرفصل تمام واحدهای این شرکت قرار گرفته است.

به گزارش  چیلان ، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان به‌ عنوان اولین تولید کننده ورق گالوانیزه به روش غوطه وری گرم مداوم در ایران زنجیره کاملی از خطوط تولید را در اختیار داشته و به سبب نگاه ورای ارزش‌آفرینی و سودآوری، استفاده بهینه از منابع و انرژی و بازسازی تجهیزات به‌ عنوان راهکارهای مؤثر در حفظ هرچه بیشتر منابع و ارتقای فرآیندهای زیست‌ محیطی سرفصل تمام واحدهای این شرکت قرار گرفته است.

لازم به ذکر است در همین راستا و طی فرمایشات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و شعار سال ۱۴۰۲ این شرکت در شش ماهه ابتدای سال جاری توانست تولید خط اسیدشویی به میزان ۱۳۳.۹۹۱ تن با ۴۹/۵ درصد افزایش، تولید کارمزدی خط اسیدشویی به میزان ۵۵.۸۰۶ تن با ۶/۹۳ درصد افزایش، تولید خط گالوانیزه به میزان ۸۳.۷۹۴ تن با ۲۵/۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را رقم بزند. همچنین خط نورد سرد با تولید ۴۴.۱۹۵ تن ورق فول هارد کارمزدی، رشد ۷/۱۰۰% را نسبت به سال قبل تجربه نموده است.

شایان ذکر است تولید ۱۲۱.۷۶۱ تن کلاف سرد سخت شده با ۲۵/۲ درصد کاهش تولید همراه بوده که این افت ناشی از محدودیت مصرف برق در زمان های اوج تقاضای مصرف از شبکه سراسری می باشد.

از سایر اقدامات مهم شرکت فولاد امیر کبیر کاشان نصب و راه اندازی دستگاه X-RAY خط گالوانیزه بوده که با نصب این دستگاه میزان پوشش روی تحت کنترل قرار گرفته و منجر به صرفه جویی چشمگیری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل شده است.

کاهش ۴ درصدی بهای تمام شده

شرکت فولاد امیرکبیر کاشان به عنوان یک مجتمع تولیدی مطرح در صنعت فولاد کشور، همواره سعی نموده است با رویکرد بهبود مستمر و استراتژی های توسعه سهم بازار و تلاش مداوم در راستای جلب نظر مشتریان بکوشد تا اهداف خود را در زمینه برنامه­های تولید و فروش را با دقت بالایی تدوین و اجرا نماید. افزایش فروش و درآمد حاصل از خدمات از ۲۳.۶۷۴ به ۳۳.۳۰۱ میلیارد ریال، افزایش ۲ درصدی فروش داخلی وزنی از ۶۹.۲۵۷  تن به ۷۰.۶۹۸ تن، کاهش ۴ درصدی بهای تمام شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۲۲.۳۸۲ به ۲۱.۳۷۱ میلیارد ریال و افزایش حاشیه سود خالص از ۴ درصد به ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، خلاصه‌ای از عملکرد ۶ ماهه شرکت در سال جاری بوده است.

این شرکت در جهت بهبود فاکتورهای قیمت، کیفیت و پایداری در تامین محصول هم گام های زیادی برداشته و سعی کرده است تا با اخذ گواهینامه ها و استانداردهای بین المللی، کیفیت خود را به سطح مطلوب جهانی ارتقا دهد و از این طریق به عنوان یک برند، جایگاه خود را در سطح جهانی مطرح نماید.

شهرام عالی وند

مدیر عامل فولاد امیرکبیر کاشان

 

 

2

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۲
شناسه مطلب : 56422
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی