به همت مرکز علوم و فنون لیزر ایران و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی صورت گرفت؛رونمایی از پروژه جایگزینی دستگاه جوش لیزر فیبری بومی‌سازی‌شده با دستگاه جوش لیزر گازی فولاد مبارکه
با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، پروژه جایگزینی دستگاه جوش لیزر فیبری بومی‌سازی‌شده با دستگاه جوش لیزر گازی شرکت فولاد مبارکه به همت مرکز علوم و فنون لیزر ایران با موفقیت انجام شد.

به گزارش  چیلان ، با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، پروژه جایگزینی دستگاه جوش لیزر فیبری بومی‌سازی‌شده با دستگاه جوش لیزر گازی شرکت فولاد مبارکه به همت مرکز علوم و فنون لیزر ایران با موفقیت انجام شد.

ماشین جوش لیزری فیبری ساخت داخل که طی سه سال کار تحقیقاتی و عملیاتی ساخته شده در خط اسیدشویی فولاد مبارکه جایگزین ماشین جوش لیزری co۲ ساخت کشور آمریکا شد.

گفتنی است ماشین جوش لیزری قبل از نوع CO۲ بوده و از سال ۱۳۸۴ تاکنون در خط تولید در حال کار بوده است. به دلیل تحریم‌ها این ماشین با مشکلاتی مانند عدم سرویس‌دهی، فرسودگی قطعات و عدم تأمین به‌موقع قطعات از سوی شرکت سازنده مواجه بود.

همچنین برای استفاده از این تجهیز در شرکت فولاد مبارکه با مشکلات موجود در عیب‌یابی و پایداری کاری این تجهیز روبه رو بودیم.

قیمت تمام شده ساخت این تجهیز در داخل کشور حدود ۱۰ درصد خرید تجهیز قبل است و این در حالی است که از نظر کیفیت، کارکرد ماشین جوش لیزری ساخت داخل مشابه نوع آمریکائی است.

اشتغال‌زایی و ایجاد بستر مناسب برای بروز استعدادهای داخلی و امید آفرینی نزد جوانان فرهیخته دانشگاهی و مراکز علم و فناوری از دیگر مزایای ساخت این ماشین لیزری است.

گفتنی است امروز فولاد مبارکه با همکاری شرکت‌های سازنده داخلی و دانش‌بنیان فراتر از ساخت تجهیزات به ساخت ماشین می‌اندیشد و به موفقیت‌های چشمگیری در این عرصه دست‌یافته است.

photo ۲۰۲۳ ۱۲ ۱۳ ۱۰ ۴۳ ۳۸

2

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۷
شناسه مطلب : 57237
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی