تصویب افزایش سرمایه ۴۰درصدی کویر در مجمع
امروز مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با حضور ۹۱/۹۳درصدی سهامداران برگزار شد.

به گزارش  چیلان ، کویر برنامه افزایش سرمایه ۴۰ درصدی از مبلغ ۳۷ هزار و ۲۶۰ میلیون ریال به مبلغ ۵۲ هزار و ۱۶۴ میلیون ریال از محل سود انباشته را داشت که در این مجمع سهامداران به این افزایش سرمایه رای مثبت دادند.

در طول جلسه گفته شد که هدف از این افزایش سرمایه ، کاهش ریسک مالی صورت وضعیت مالی تسهیل تأمین مالی از محل اخذ
تسهیلات بانکی بهبود نسبت بدهی به سرمایه و ظرفیت استقراضی شرکت است.

جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت و استفاده از معافیت مالیاتی نیز از مهم ترین اهداف شرکت از افزایش سرمایه است.

از نکات حائز اهمیت که در طول جلسه به آن پرداخته شد :

بهره برداری از خط تولید ۸۰۰ هزار تنی فولاد آلیاژی تا سال ۱۴۰۴ انجام می.شود ما برای تامین مواد اولیه هیچ دغدغه ای نداریم این خط پروژه به تولید فولادهای فوق کیفی می پردازد که در داخل کشور بسیار کمیاب است و ما ۳.۵ تا ۴.۵ تن باید در سال فولادهای فوق کیفی وارد کنیم و یا اصلا در سطح بین الملل نیست یا کم است یا اصلا فوق کیفی .نیستند این خط تولید محصولاتی با فولادهای فوق کیفی و با آلیاژهای بسیار خاص دارد و باید گفته شود که تا شهریور امسال ۶۰ درصد این پروژه پیشرفت داشته است و امیدواریم تا اخر سال سطح پیشرفت بیش از ۷۵ درصدی اعلام شود .

از برجسته ترین ویژگیهای این طرح سهم بزرگی که در بازار داخل دارد است و چون کویر یک شرکت صادرات محور است. تلاش ما برای صادرات به آسیا و اروپا و کشورهای خارجی است .

پروژه فولاد سازی تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری میرسد و پیشرفت در پروژه به این گونه بوده که بخش مهندسی این پروژه ۷۱ درصد و بخش خرید تجهیزات و بازرگانی ساخت داخل ۷۵ درصد و خریدهای خارج ۸۶ درصد بوده است از دیگر طرح های توسعه که درباره آن صحبت شد ، احداث پست ۲۳۰ کیلو ولت اختصاصی با دیماند ۲۳۵ مگاوات جهت تأمین برق است.

احداث کارخانه فرآوری آب به منظور تصفیه پساب فاضلاب شهرستان کاشائف تامین آب مورد نیاز کارخانه از دیگر اقدامات شرکت بوده است که به این منظور شرکت آب فاضلاب و پساپ انسانی را با وجود فلزات بالا و ویروسهای موجود در آب تبدیل به آب مقطر و پایدار و مستمر کرده است و دغدغه مجموعه برای آب را حل کرده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۲
شناسه مطلب : 57394
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی