مدیرعامل فولاد هرمزگان در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران:آخرین دستاوردهای بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی در فولادسازی/ دعوت مدیرعامل فولاد هرمزگان برای حضور در کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان (هرمز) در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت:رویکرد بومی‌سازی، بخش عمده‌ای از نیازهای فناورانه صنایع فولادی را پوشش داده است. در اولین جشنواره ملی فولاد کمتر از ۱۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت فولاد داخلی بود اما اکنون در پنجمین جشنواره نزدیک به ۸۵ درصد قطعات تولید داخل است؛ بنابراین اگر از جوانان حمایت شود این عدد ۱۰۰ درصدی خواهد شد.

به گزارش  چیلان ،عطالله معروفخانی در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با بیان اینکه کشو ایران به لحاظ منابع معدنی، انرژی و … از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این در حالی است که جای همفکری و مشورت برای بهره‌برداری از این منابع در کشور خالی است.

وی افزود: ما در بسیاری از بخش‌ها و به ویژه در زمینه مدیریتی نخبگان را باور نمی‌کنیم، و این در حالی است که همین نخبگان امروز ما را در حوزه صنایع موشکی به ابر قدرت دوم جهان تبدیل کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه حوزه‌هایی مانند صنعت فولاد و سایر حوزه‌های تولید باید به جوانان بها دهند، تصریح کرد: نظام باید به شرکت‌های دانش بنیان اهمیت دهد و تنها در حد شعار نباشد چرا که با این امر قطعا موارد پیش روی صنعت کشور رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در اولین جشنوراه ملی فولاد شاهد بودیم کمتر از ۱۰ درصد قطعات در داخل کشور تولید می‌شد و امروز در پنجمین جشنواره شاهد تولید ۶۵ درصد از این قطعات در داخل کشور هستیم، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که اگر ما به درستی از جوانان و نخبگان حمایت کنیم اکثریت قطعات در داخل کشور تولید می‌شود.

معروفخانی با بیان اینکه ما طی یک سال و نیم گذشته برای افزایش ظرفیت از یک هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۲۰۰ تن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، افزود: ما پروژه‌هایی که به دلیل بدعهدی خارجی‌ها سه سال رها شده بود را در فولاد هرمزگان با استفاده از جوانان نخبه کشور در شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی کردیم و امروز ده‌ها طرحی که روی زمین مانده بود طی یک سال و اندی گذشته احداث شد.

وی در پایان به برگزاری کنفرانس بین‌المللی ریخته‌گری در فولادهرمزگان اشاره کرد و گفت: این کنفرانس در روزهای سوم و چهارم بهمن ماه با حضور فولادسازان جهان برگزار می‌شود تا همه فولادسازان ما از آخرین تکنولوژی روز دنیا برخوردار باشند.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۹
شناسه مطلب : 57980
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی