به گزارش  چیلان ، ابوتراب فاضل، مدیر عامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر در مجمع عمومی عادی سالیانه اظهار داشت: ما کمترین سرمایه را نسبت به هلدینگ های مشابه (میدکو، و معادن، تاصیکو و…) در اختیار داشتیم؛ این در حالی است که رتبه دوم در سودآوری نسبت به هلدینگ‌های مشابه و رتبه اول بازدهی حقوق صاحبان سهام را دارا هستیم.

 

جزئیات برنامه های گسترده وکغدیر در حوزه معدن

مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن غدیر اظهار داشت: هلدینگ غدیر به طور کلی تمرکزش را به سمت معدن و صنایع متصل به معدن پیش برده است و از سال گذشته تا به امروز معادن میشدوان و آنومالی شمالی را در اختیار داشته که در حال افزایش است.

وی افزود: به طور قطعی در معدن طلا و مس جانجا؛ تا سال ۱۴۰۶ دو هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه را خواهیم داشت هم چنین معدن طلای هیرد، سرب و روی مهدی آباد، لیتیوم گاوخونی و لیتیوم حاج علی قلی در برنامه شرکت قرار دارند.

فاضل گفت: کار ساخت کارخانه معدن خونیک را تا قبل از ۱۴۰۳ شروع خواهیم کرد و تا سال آینده شمش طلای غدیر را در آنجا خواهیم داشت.

وی بیان داشت: در سه ماه گذشته، سه معدن در اختیار گرفتیم؛ که معدن اردوباد مس یکی از بهترین پهنه‌هایی است که به دست آورده ایم.همچنین معادن باغ دره سی ۲ و۳ نیز از مهمترین پهنه‌هایی است که استخراج طلا و مس در آن شروع شده است.

وکغدیر ۷۵۲۰ میلیارد تومان سود محقق کرده است

فاضل خبر داد: توسعه صنایع و معادن غدیر ۷۵۲۰ میلیارد تومان سود محقق کرده است؛ همچنین ۳۸۳۶ میلیارد تومان سرمایه ثبتی امسال وکغدیر است. خالص ارزش دارایی‌های وکغدیر ۱۰۳هزار میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: گهر زمین ۱۵ میلیون تن سنگ آهن،۵میلیون تن گندله،۶ میلیون تن کنسانتره تولید می کند و سال آینده حتما حدود ۳.۴ میلیون تن اسفنجی هم تولید خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مجموع مخارج سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تابعه و وابسته به هلدینگ در سنوات آتی و بدون لحاظ درصد سهامداری،  ۱ میلیارد یورو به اضافه ۷۳هزار میلیارد تومان است.

مهم‌ترین اقدامات در شرکت فولاد آلیاژی ایران

به گفته فاضل، بزودی در فولاد آلیاژی ایران شاهد افتتاح رسمی ۷۰۰ هزار تنی یزد ۱ با حضور مقامات خواهیم بود

وی مهم‌ترین اقدامات در شرکت فولاد آلیاژی ایران نام برد و گفت: تکمیل پروژه یزد یک و انجام First Melt، پیشبرد پروژه کلاف، پیشبرد مذاکرات جهت خرید سَرَک سهام، تحقق سود ۴۷۷۳ میلیارد تومانی و تقسیم سود ۴۳۲۰ میلیارد تومانی در مجمع و اخذ مجدد کرسی سوم در شرکت فولاد آلیاژی از مهم ترین برنامه های ما به شمار می رود.

 

مهم‌ترین اقدامات در شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان

فاضل خبر داد: فولاد غدیر ایرانیان برای ۱.۲ تن اسفنجی در اورهال است و قول داده بودیم که گندله سازی این شرکت آخر امسال به بهره برداری برسد؛ نصب آخر امسال انجام می شود و خرداد ماه ۵ میلیون تن گندله  در مدار تولید قرار می گیرد.

همچنین انعقاد قرارداد مشارکت و بهره‌برداری با شرکت صنعتی، معدنی و انرژی ایران غرب در محدوده C۵ جهت انجام عملیات اکتشاف، آغاز تست سرد گندله‌سازی بهاباد از ابتدای سال ۱۴۰۳ و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ارزنده مانند آهن و فولاد گل‌گهر و نوظهور کویر بافق از دیگر برنامه های ما در شرکت غدیرایرانیان است.

 

افزایش سرمایه در موتوژن

مدیر عامل هلدینگ غدیر مهم‌ترین اقدامات در شرکت موتوژن را افزایش سرمایه ۱۴,۲۸۸ میلیارد ریال به ۲۰,۱۴۷ میلیارد ریال، تکلیف به اصلاح ساختار مالی شرکت در مجمع عمومی سالیانه، پیگیری جهت تعویق مصوبه وزارت نیرو درخصوص افزایش گرید الکتروموتورهای آسنکرون به گرید راندمانی IE۴ و پیگیری جهت افزایش دانش فنی و تکنولوژی شرکت موتوژن در سال پیش رو نام برد.

عرضه فولاد غدیر نی ریز تا اخر امسال

ابوتراب فاضل گفت:عرضه فولاد غدیر نی ریز تا اخر امسال انجام می شود و درج نماد آن یک ماه بعد است تا پایان خردادماه در مجموعه نی‌ریز آب خواهیم داشت، اما بحث انرژی چالش شرکت است.

وی هم چنین از عرضه توسعه آهن گل‌گهر تا پایان سال آینده به  بازار سرمایه خبر داد.

تا پایان امسال گندله‌سازی بهاباد نصب و تجهیز می شود

به گزارش  چیلان ، فاضل در خصوص درخصوص تأمین خوراک بهاباد گفت: تا پایان امسال، گندله‌سازی بهاباد نصب و تجهیز و تا تیرماه تولید آن آغاز می‌شود. بخشی از خوراک آن از چادرملو و بخشی از کنسانتره بهاباد گرفته می‌شود و بخش دیگری را هم خریداری می‌کنیم. ۴۰درصد مالکیت نوظهور را داریم، اما سنگ آن را به بهاباد می‌دهیم.

در پایان مجمع نیز ۲۲۰ ریال به هر سهم سود تخصیص داده شد و روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی ها روزنامه اطلاعات انتخاب شد.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
شناسه مطلب : 58172
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی