ذوب آهن تولید ۵ میلیون تن محصول را هدف گذاری کرد
ذوب آهن در فاز اول به دنبال اصلاح ساختار فنی شرکت به منظور تحقق کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وری بوده و در فاز دوم تولید 5 میلیون تن محصول را هدف گذاری کرده است.

مهندس احمد صادقی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با  چیلان  از برنامه های توسعه ای ذوب آهن گفت: در فاز اول جهت اصلاح ساختار فنی شرکت نسبت به تعریف طرح های مرتبط با کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وری در سطح شرکت شامل اصلاح ضریب HMR در کنورترها، اجرای سیستم پرعیار سازی و تبدیل آن به گندله کوره بلند جهت شارژ به عنوان سنگ آهن درشت دانه در کوره بلند و اجرای پروژه تزریق  پودر زغال به کوره بلندها (PCI) مبتنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت موجود واحدها و ایجاد توازن در خطوط مختلف تولید اقدام گردیده است.

وی افزود: انجام این طرح ها سالانه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد می نماید. در فاز دوم نیز مطابق مطالعات انجام شده در قالب نقشه راه شرکت، ذوب آهن اصفهان به تولید اقتصادی ۵ میلیون تن در سال با در نظر گرفتن ایجاد تنوع و افزایش ارزش افزوده در محصولات تولیدی نائل می آید.

صادقی خاطرنشان کدر: برنامه ریزی و انجام اقدامات مورد نیاز به منظور تولید ۳.۶ میلیون تن فولاد با انجام بهینه سازی و تعمیرات مورد نیاز یکی از اهداف فعلی ذوب آهن اصفهان می باشد در این راستا برنامه تکمیل تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۱ در حال پیگیری و انجام می باشد.

وی دیگر اقدامات ذوب آهن را که در حال انجام است چنین برشمرد:

الف) افزایش و تنوع محصولات تولیدی و کاهش قیمت تمام شده از جمله اقدامات اساسی در حال انجام می باشد.

ب) احداث واحدهای گندله سازی در ذوب آهن اصفهان که در حال انجام می باشد.

ج) توسعه و به ظرفیت رسانی واحد تولید آهن اسفنجی که در حال تکمیل می باشد.

د) کاهش HMR  حداقل به ۸۲

ه) افزایش یک کنورتور یا کوره قوس الکتریکی به بخش فولادسازی

و)‌ توسعه شرکت های بازرگانی داخلی و خارجی ، توجه جدی به بهره وری و مشارکت با شرکت های تکنولوژی محور جهت کنترل هدر رفت ها و افزایش کارآیی و توجه جدی به محصولات فرعی.

2

تاریخ انتشار : ۷ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸
شناسه مطلب : 15155
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی