انتظار پیشکسوتان فولاد از دولت دوازدهم:دولت از سرمایه گذاری در حوزه فولاد خارج شود
برای توسعه و ارتقاء صنعت فولاد در سال های آتی باید صد در صد سرمایه گذاری ها به بخش خصوصی واگذار شود.

محمد احرامیان، رئیس هیئت مدیره نورد فولاد یزد به عنوان یکی از پیشکسوتان صنعت فولاد ایران در گفت و گو با  چیلان  از انتظارات فولادسازان از دولت گفت: دولت باید از سرمایه گذاری در حوزه فولاد کنار رود و کار را به بخش خصوصی بسپارد. تحقیقات میدانی در حوزه فولاد نشان می دهد عموما سرمایه گذاری های دولتی در بخش فولاد، اقتصادی نبوده است.

وی افزود: به اعتقاد من دولت باید از سرمایه گذاری در حوزه فولاد خودداری کند و اگر این اتفاق رخ دهد اقتصاد ما به یک اقتصاد پویا تبدیل خواهد شد و می توان درقالب اقتصاد مقاومتی و خصوصی سازی واقعی آن را مطرح کرد.

احرامیان خاطرنشان کرد: اتفاقی که اکنون شاهد آن هستیم این است که۸۰ درصد سرمایه گذاری ها در حال حاضر توسط دولت انجام می گیرد درحالی که بخش اعظم مالیات ها از بخش خصوصی دریافت می گردد.

این پیشکسوت صنعت فولاد اظهار داشت: من به شخصه این موضوع را با وزیر وقت آقای مهندس نعمت زاده درمیان گذاشتم و معتقدم بیشتر دست اندرکاران دولتی که در حوزه فولاد فعال هستند، تولید و سرمایه گذاری را به معنای واقعی درک نمی کنند و بسیاری از واحدهایی که اکنون راه اندازی شده اند، با وجود غیر اقتصادی بودن اما به جهت اشتغالی که ایجاد کرده اند امکان تعطیلی ندارند و این یک معضل اساسی در اقتصاد فولاد کشور است.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
شناسه مطلب : 15244
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی