مدیرعامل شرکت ملی فولاد به چیلان خبر داد:به دنبال تکمیل زنجیره فولاد در میانه هستیم
با به ظرفیت رسیدن واحدهای احیای مستقیم با تکنولوژی پرد (PERED)، این طرح ها وارد فاز توسعه مقیاس خواهند شد.

مهندس منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران در گفت و گو با  چیلان  در خصوص طرح های فولاد استانی راه اندازی شده با تکنولوژی ایرانی پرد، اظهار داشت: این طرح ها زمانی که به ظرفیت تعریف شده روزانه برسند می توان گفت امکان طراحی، نصب، راه اندازی و اجرا در ظرفیت های ۸۰۰ هزار تنی در داخل و خارج برای آن ها فراهم است.

یزدی زاده با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های فولادی گفت: در همین تکنولوژی PERED، بخش تحقیق و توسعه نیز می تواند وارد فاز توسعه مقیاس ها و ارائه مقیاس های بزرگ تر با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن شود. به طور کلی بخش تحقیق و توسعه در صنعت فولاد کشور باید بیش از پیش فعال شود که البته حمایت های لازم از آن هم باید فراهم باشد.

وی درباره طرح های فولاد استانی نیز اظهار داشت: از میان طرح های استانی، فولاد میانه کماکان در دست شرکت ملی فولاد است و هنوز به بخش خصوصی واگذار نشده که علاوه بر راه اندازی واحد احیاء آن در ماه های گذشته، طرح فولادسازی میانه هم پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارد و بخشی از سفارش های خرید تجهیزات آن انجام شده و اسکلت های فلزی هم نصب شده است. البته امیدواریم با راه اندازی واحد آهن اسفنجی، بخشی از هزینه های ساخت واحد فولادسازی علاوه بر تامین از طریق فاینانس از طریق ارزش افزوده ایجاد شده در این مجتمع، تامین گردد.

یزدی زاده در خصوص زمان افتتاح واحد فولادسازی میانه نیز به خبرنگار  چیلان  پاسخ داد: با محاسبات انجام شده چنانچه مشکلی در روند جذب فاینانس ایجاد نشود، انتظار می رود که واحد فولادسازی تا انتهای سال آینده وارد مدار تولید شود.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته گندله مورد نیاز واحدهای احیاء مستقیم استانی قرار است از سوی شرکت های داخلی تامین گردد. برای مثال در فولاد میانه گندله از طریق چادرملو، گل گهر و حتی سیرجان ایرانیان تامین خواهد شد و خوشبختانه مشکلی در تامین گندله نداریم. البته شرکت ملی فولاد بر روی احداث واحد گندله سازی در میانه نیز تحقیقاتی انجام داده و برنامه هایی دارد که برای محقق شدن آن با محیط زیست مذاکراتی داشته ایم و چنانچه با این سازمان به توافق برسیم واحد گندله سازی در این مجموعه خواهیم داشت. چنانچه این واحد راه اندازی شود تاثیر خوبی بر هزینه تمام شده تولیدات خواهد داشت. ما به دنبال آن هستیم که مجتمع فولاد میانه را با دارا بودن زنجیره کامل تولید شکل داده و به بهره برداری برسانیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص عدم توازن در زنجیره فولاد نیز گفت: زنجیره صنعت فولاد نیاز به اصلاح ساختاری و تنظیم برنامه جامع دارد و سلیقه ای رفتار کردن در راه اندازی واحدهای فولادی، عدم توازن در زنجیره را به همراه داشته است در حالی که با تکمیل زنجیره فولاد از این پس مشکلات و کشمکش های میان تولیدکنندگان فولاد و سنگ آهن کشور کم شده و می‌توانیم توازن مناسبی در زنجیره فولاد ایجاد کنیم.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۱ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸
شناسه مطلب : 16110
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی