راهکاری برای توقف دور باطل بانک ها و واحدهای فولادی/ نگاه ویژه ای به بانک های توسعه ای داشته باشیم
باید نگاه ویژه ای به بانک های توسعه ای داشت و سرمایه این بانک ها به ویژه بانک صنعت و معدن را افزایش داد تا این بانک بتواند حداقل بخشی از مشکلات سرمایه در گردش صنایع مهمی مثل فولاد را حل نماید.

فریدون احمدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  چیلان  گفت: متاسفانه شرایط اقتصاد کشور به گونه ای شده که از یک سو بانک ها به دلیل اینکه مطالبات معوقشان دچار مشکل است، بسیار محتاطانه عمل می کنند و از سوی دیگر بیشتر صنایع و کارخانجات ما نیازمند سرمایه در گردش هستند و بانک ها هم این سرمایه در گردش را فراهم نمی کنند.

وی افزود: نتیجه این کشمکش ها این شده که صنعت کشور روز به روز بر مشکلاتش اضافه می شود و لذا دولت باید تدبیری عاجل برای این وضعیت بیندیشد چرا که این دور باطل تا ابد ادامه پیدا نخواهد کرد و موجب تعطیلی تولید و از دست رفتن اشتغال مملکت به ویژه در صنایعی مثل فولاد که سرمایه بر است خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: لازم است نگاه ویژه ای به بانک های توسعه ای داشته باشیم و سرمایه این بانک ها به ویژه بانک صنعت و معدن را افزایش دهیم تا این بانک بتواند حداقل بخشی از مشکلات سرمایه در گردش صنایع مهمی مثل فولاد را حل کند و قفل رکود به تدریج شکسته شود و مطالبات معوق بانک های تجاری نیز به مرور وصول شود.

وی این راهکار را یک مسیر اجتناب ناپذیر و البته مفید برای توقف دور باطل رکود صنعت و مطالبات معوق بانک ها دانست و گفت: توجه کنیم که بانک توسعه کویت ۱۴ میلیارد دلار سرمایه دارد در حالی که سرمایه بانک صنعت و معدن ایران ۷۰۰ میلیون دلار است!

2

تاریخ انتشار : ۱۲ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲
شناسه مطلب : 16125
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی