در سی و هشتمین نشست هم انديشي رسته نورد تاكيد شد: اصرار نوردکاران بر فرمول ٨٩ درصد
روز گذشته شاهد برگزاری سی و هشتمین جلسه رسته نورد با حضور اعضای این رسته در محل انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بودیم که در آن بر موضوعاتی از قبیل تعادل در قیمت ها در شرایطی رکودی بازار و خواسته نوردکاران در تعیین ضرایب بین شمش و میلگرد تاکید شد.

احمد خوروش، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با  چیلان  در خصوص جلسه روز گذشته رسته نورد مقاطع طویل گفت: در ابتدای این نشست هم اندیشی پیرامون نتایج جلسه دو هفته پیش نوردکاران با هیئت مدیره انجمن فولاد صحبت شد و نحوه انجام توافقات قبلی مورد بررسی قرار گرفت.

خوروش اضافه کرد: قرار بود انجمن به موضوع مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با ضرایب بین شمش و میلگرد رسیدگی کند که نحوه اقدام انجمن مورد رضایت نوردکاران نبود و اعضای حاضر در جلسه اتفاق نظر داشتند که نرخ های میلگرد بایستی به صورت نسبتی از قیمت های فولادسازان باشد.

وی افزود: قرار بود نامه ای از  هیئت مدیره انجمن آماده و به ستاد فولاد ارسال شود اما این کار انجام نشده بود و در جلسه روز گذشته تاکید شد که این نامه در اسرع وقت تنظیم و برای ستاد فولاد ارسال گردد.

خوروش ادامه داد: در این جلسه تاکید شد که بازار هنوز در شرایط رکودی است و در این شرایط بهترین راهکار متعادل کردن قیمت هاست. همچنین در خصوص اجرای نظام ممیزی کیفیت و رتبه بندی هم صحبت شد و اعضای رسته بر اجرای سریع آن و پیگیری ابلاغ استاندارد شمش  تاکید کردند

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد خاطرنشان کرد: اعضای رسته نورد به دنبال رسیدن به شرایطی هستند که همه رسته ها و حتی مصرف کنندگان از آن منتفع شوند اما در شرایط فعلی رسته ای که از وضعیت کنونی بازار بیشترین ضربه را می خورد و آسیب شدید می بیند، رسته نورد است چون در پایین دست ترین حلقه زنجیره قرار دارد و مستقیما با مصرف کننده نهایی در ارتباط است.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱
شناسه مطلب : 16335
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی