نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار هماتیت با سرمایه بخش خصوصی افتتاح شد
وزیر صنعت معدن و تجارت نخستین کارخانه تولید کنسانتره از سنگ آهن های کم عیار هماتیتی را در زرند کرمان افتتاح کرد.

به گزارش  چیلان ، کارخانه پرعیارسازی ذخایر کم عیار سنگ آهن هماتیتی در معدن جلال آباد زرند برای نخستین بار در کشور با سرمایه گذاری یک شرکت خصوصی (فکور صنعت تهران) انجام شده است.

تاکنون ایران تکنولوژی برای بهره گیری از دپوهای کم عیار سنگ آهن هماتیت در اختیار نداشت اما با راه اندازی این کارخانه، تکنولوژی جدیدی برای استفاده از مواد معدنی که پیشتر به عنوان باطله محسوب می شدند، وارد بخش سنگ اهن شده است.

این طرح در ۲ بخش خردایش، پرعیارسازی و فرآوری با ظرفیت ورودی اولیه سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن کنسانتره ساخته شده است.

عملیات اجرایی این طرح در بخش عمرانی و ساختمان، از آبان سال ۹۳ شروع شده و متناسب با پیشرفت کار و ورود تجهیزات تامین شده داخلی و خارجی، برنامه ریزی برای انجام فعالیت های نصب مکانیکی و الکتریکی در دستور کار قرار گرفت و فاز نخست کارخانه در بهمن سال ۹۴ راه اندازی شد.

همچنین از اسفند ۹۴ با استقرار پیمانکار نصب مکانیکال و الکتریکال، فعالیت های نصب در فاز دوم آغاز شد و راه اندازی اولیه و تولید کنسانتره در آذر ۹۵ با موفقیت به ثمر نشست.

این کارخانه از زمان راه اندازی تاکنون، ۷۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ آهن از حدود ۳ میلیون سنگ آهن باطله کم عیار (۲۶ تا ۲۸ درصد هماتیتی) تولید کرده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷
شناسه مطلب : 19909
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی