در گفت و گوی چیلان با معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان مطرح شد؛صادرکنندگان به جای تشویق، تنبیه می شوند!
تاکنون برای حمایت از تولید و جلوگیری از کاهش تولید واحدها، بحث صادرات مطرح بوده و در این مسیر نیز انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز به دنبال کسب مشوق های صادراتی بود اما نه تنها حاصل نشد بلکه تنبیه های صادراتی مدتی است آغاز شده است.

بهمن تجلی زاده، معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در گفت و گو با  چیلان  گفت: سهمیه بندی صادرات و به بیان دیگر ممنوعیت های صادراتی ایجاد شده نشان داد که جنگ تجاری آمریکا و متحدانش، جنگ ارزی در دنیا و بازی چین در بازارهای بین الملل و حتی بحث تحریم هایی که بخش اول آن آغاز شده و بخش دوم هم از آبان ماه آغاز شود، نسبت به مسائلی که در داخل کشور وجود دارد در اولویت دوم قرار می گیرد.

وی افزود: تا کنون بازار داخلی و تولید از طریق صادرات تنظیم شده بود. تاکنون برای حمایت از تولید و جلوگیری از کاهش تولید واحدها، بحث صادرات مطرح بوده است و در این مسیر نیز انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز به دنبال کسب مشوق های صادراتی بود اما نه تنها حاصل نشد بلکه تنبیه های صادراتی مدتی است آغاز شده است.

تجلی زاده تصریح کرد: این تنبیه ها بر بازار صادراتی تاثیر مستقیم خواهد داشت و حتی همزمانی آن با شروع تحریم ها می تواند باعث شود که دشمن ادعا نماید کاهش صادرات و تولید، تاثیر تحریم ها بر بازار ایران بوده است.

وی در خاتمه تصریح کرد: بخشنامه های ناگهانی و بعضا عطف به ماسبق شدن این بخشنامه ها و دستورالعمل ها یکی از معضلاتی است که برای صنعت به وجود می آید کما اینکه با بخش نامه های اخیر، کشتی های بارگیری شده در بنادر از سوی گمرک اظهار نمی گردد. با این حال امیدواری هایی برای همکاری با گمرک جهت صادرات و عدم توقف آن داده شده است اما باید بدانیم تولیدکننده بجای آنکه درگیر مسائلی از قبیل تحریم و بخشنامه ها گردد باید تنها بر روی تولید پایدار متمرکز شود.

2

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
شناسه مطلب : 22508
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی