معاون بهره برداري مجتمع فولاد صنعت بناب خبر داد:شارژ ۴۰ درصدی آهن اسفنجی برای اولین بار در کوره های ذوب القائی مجتمع فولاد صنعت بناب
براي اولين بار شارژ 40 درصدي آهن اسفنجي در كوره هاي ذوب القائي مجتمع فولاد صنعت بناب با هدف کاهش وابستگی به قراضه و کاهش قیمت تمام شده انجام شد.

به گزارش  چیلان  به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب، سید اردشیر افضلی معاون بهره برداری این مجتمع از شارژ ۴۰ درصدی آهن اسفنجی در کوره های ذوب القائی این مجتمع خبر داد و گفت: شارژ آهن اسفنجی در کوره های ذوب القائی این مجتمع برای اولین بار به میزان ۴۰ درصد با هدفگذاری انجام شده برای کاهش وابستگی به قراضه، افزایش سود دهی، کاهش قیمت تمام شده بوده و کاهش توقفات ناشی از مواد اولیه برای کار مداوم انجام گرفته است.

وی این اقدام را ثمره اعتماد به مهندسین جوان این شرکت دانسته و اضافه کرد: این اقدام در واحد ذوب القائی با همت و تلاش شبانه روزی متخصصین جوان و با انگیزه این مجتمع انجام شده است که شایسته قدردانی هستند.

معاون بهره برداری مجتمع فولاد صنعت بناب به افزایش تولید کوره های ذوب القائی این مجتمع نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: در ۹ ماه سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید در واحد ذوب کوره های القائی انجام شده است که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

افضلی در پایان گفت: واحد ذوب القائی مجتمع فولاد صنعت بناب با ۴ ست کوره و با ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزارتن در حال فعالیت است که شمش هایی در ابعاد ۱۵۰ در ۱۵۰ تولید می کند. 

شایان ذکر است که مجتمع فولاد صنعت بناب در حال حاضر با ۷ خط نورد انواع مقاطع فولادی اعم از میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی به میزان ۲ میلیون ۴۵۰ هزار تن را با کیفیت بالا تولید و روانه بازار می کند و دو واحد ذوب القائی و قوس الکتریکی این مجتمع توان تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن شمش را دارا می باشند .

2

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸
شناسه مطلب : 22674
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی