فاز دوم فولاد روهینا یک گام به بهره برداری نزدیک شد
پیش بینی می شود فاز دوم کارخانه فولاد روهینا در تیر ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد و تولید این واحد فولادی افزایش یابد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: امیدوارم در تیر ماه سال آینده فاز دوم کارخانه فولاد روهینا دزفول به بهره‌برداری برسد و تولید آن افزایش یابد و به تولید و صادرات غیرنفتی کشور کمک کرده و منشأ خیر باشد.

وی از روند اجرایی ساخت فاز دوم کارخانه فولاد روهینا در شهرستان دزفول بازدید کرد و در جریان این بازدید اظهار داشت: سال گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور فاز اول کارخانه فولاد روهینا مورد بهره برداری قرار گرفت. فاز اول با حدود ۳۰ میلیون یورو و ۱۲۰ میلیارد تومان ساخته شد و اشتغال قابل ملاحظه ای هم در منطقه ایجاد کرد.

شریعتی افزود: خوشبختانه با کار ارزشمندی که سرمایه گذار انجام داده است، فاز دوم این پروژه با هزینه ۱۱۵ میلیون یورو و حدوداً ۳۳۰ میلیارد تومان با پیشرفت ۸۹ درصد در دست انجام است.

استاندار خوزستان توضیح داد: فاز دوم این واحد تولیدی مبتنی بر تولید شمش و میلگرد خواهد بود و ظرفیت تولید کارخانه را از ۴۵۰ هزار تن میلگرد به ۹۰۰ هزار تومان میلگرد می رساند و ۴۵۰ هزار تن شمش هم در فاز دوم به ظرفیت تولید کارخانه افزوده خواهد شد.

شریعتی ادامه داد: در خصوص بخش تولید کلاف هم که پیگیر هستند حمایت می‌کنیم که انشاالله این بخش هم انجام شود.

وی عنوان کرد: تکنولوژی به کار رفته در این کارخانه در کشور کم نظیر است و با مصرف پایین انرژی، مصرف آب کم و بازچرخانی آب در آن دارای تکنولوژی کاملا به روز هستند.

شریعتی اظهار کرد: کمک می‌کنیم بقیه مسیر با سرعت طی شود و به سرانجام برسد؛ امیدوارم سال آینده در تیرماه فاز دوم این کارخانه به بهره‌برداری برسد و تولید آن افزایش یابد و به تولید و صادرات غیرنفتی کشور کمک کرده و منشأ خیر باشد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: امیدواریم در سال آینده با سفری که رئیس جمهور محترم به استان برای افتتاح و بهره‌برداری چند پروژه بزرگ خواهند داشت، این هم یکی از پروژه‌های باشد که به دست ایشان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و گام بزرگی در شهرستانی منسوب و مفتخر به مقاومت و ایثار است در جهت اقتصاد مقاومتی برداشته شود و دزفول همچنان که در هشت سال دفاع مقدس درخشید در اقتصاد مقاومتی و تولید و خودکفایی کشور هم پیشرو باشد.

2

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
منبع : ایلنا
شناسه مطلب : 23828
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی