عرضه الکترود گرافیتی در چین افزایش می یابدبازگشت یک تولیدکننده الکترود گرافیتی به مدار تولید پس از ۷ سال تعطیلی
شرکت کربن Heilongjiang Changsheng واقع در شهر Sahngzi در استان Heilongjiang بار دیگر تولید الکترود گرافیتی را پس از غریب به 7 سال تعطیلی آغاز کرد.

به گزارش  چیلان ، این کارخانه که قبلا با نام کارخانه کربن Luohe شناخته می شد در سال ۲۰۱۲ به دلیل ضعف تقاضا تعطیل شده بود. با این وجود با تقویت تقاضا برای الکترود گرافیتی، این شرکت تصمیم گرفته تا عملیات احیا خود را آغاز نماید و به همین دلیل سرمایه گذاران چینی را دعوت به همکاری کرد. پس از فراخوان این شرکت در ماه آوریل سال گذشته، شرکتی با نام گروه Fujian Jinshenglan موافقت کرد که ۱۰۰ میلیون یوان برای احیای شرکت کربن Heilongjiang سرمایه گذاری نماید.

با این سرمایه گذاری تجهیزات تولید ارتقا یافته و توانمندی های جدیدی به کارخانه قدیمی وارد گردید. این شرکت در سال جاری ۳۰ هزار تن الکترود و مواد خام تولید خواهد کرد و کک سوزنی مورد نیاز آن نیز از بازارهای محلی تهیه خواهد شد.

شرکت مذکور بزرگترین تولیدکننده محصولات کربنی شامل الکترود گرافیتی در استان Heilongjiang با سابقه ۴۰ ساله است و با راه اندازی مجدد، صادرات الکترود گرافیتی به روسیه و شمال شرق آسیا را هدف قرار داده است.

این گزارش می افزاید، تولیدکنندگان الکترود گرافیتی در چین به تناوب تولید خود را افزایش می دهند تا علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات را نیز انجام دهند. این امر بر قیمت های داخلی و صادراتی الکترود گرافیتی اثرگذار خواهد بود و سبب عقب گرد قیمت ها خواهد شد.

در حالی که قیمت الکترود گرافیتی در بازار چین رو به کاهش است اما در بازار صادراتی با تغییرات جزئی، بهای الکترود گرافیتی با کیفیت مطلوب نسبتا پایدار است و به استثنای بازارهای جنوب شرق آسیا و ترکیه، قیمت صادراتی الکترود در سایر مناطق همچنان ثابت است.

با افزایش اخیر قیمت های سنگ آهن، شکافی میان حاشیه سود فولادهای کوره بلند و کوره های قوس الکتریکی از ۶۰۰ یوان به ازای هر تن به ۵۰ یوان کاهش یافته و انتظار می رود که شاخص عملیاتی کوره های قوس الکتریکی جهان در ماه های آینده به طور پیوسته افزایش یافته و همین امر سبب تقویت تقاضای الکترود گرافیتی چین گردد.

2

تاریخ انتشار : ۵ تیر ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۹
شناسه مطلب : 26163
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی