مدیرعامل شرکت نانو فناوران خاور در گفت و گو با چیلان:فیلتر های مقاوم به حرارت بالا را برای صنعت فولاد تولید می کنیم
شرکت نانو فناوران خاور با اخذ پروانه بهره برداری تولید از وزارت صنایع با تولید بیش 600 هزار فیلتر و بیش از یک میلیون عدد نانو ماسک با برند NFK از تولیدکنندگان بزرگ فیلتر های صنعتی می باشد. این شرکت با اخذ گواهی نامه معتبر مدیریت کنترل کیفیتISO9001 و گواهی رضایت مندی مشتری ISO10004 جهت دستیابی به اهداف بلند مدت و تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور است. در تشریح فعالیت های این شرکت نشریه چیلان مصاحبه ای با مهندس سيداميرحسين تقوي مدیرعامل شرکت نانو فناوران خاور داشت که در ادامه خواهید خواند:

نانوفیلترهای صنعتی در صنعت فولاد چگونه طراحی و تولید شد؟

شرکت دانش بنیان نانو فناوران خاور از سال ۱۳۸۰ در زمینه تولید فیلتر های صنعتی فعالیت خود را آغاز نمود و پس از ۱۰ سال در عرصه تولید فیلترهای کارخانجات صنعتی از جمله صنعت فولاد باتوجه به یک دهه فعالیت در این حوزه و مشکلات صنعت در امر فیلتراسیون و محیط زیست و با ظهور تکنولوژی نانو با بکار گرفتن نیروهای متخصص از دانشگاه های معتبر و تشکیل واحد تحقیق و توسعه با بهره از تکنولوژی نانو الیاف موفق به تولید نانو فیلترهای صنعتی گردید. در ادامه به جهت تولید انبوه نانو فیلتر ها، موفق به ساخت دستگاه پیشرفته نانو الیاف گردید و با استفاده از دستگاه الکتروریسی صنعتی تولید نانو فیلتر های صنعتی را آغاز نمود و با اخذ گواهی نامه معتبر نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو این محصول به صنعت معرفی گردید.

nano1

نانو فناوران خاور علاوه بر نانو فیلتر های صنعتی، چه محصولات دیگری را به صنایع ارائه نموده است؟

تکنولوزی نانو الیاف خواص ویژه ای را برای صنعت فیلتراسیون به ارمغان خواهد آورد و ضمن افزایش راندمان فیلتر، با کاهش تخلخل ها در سطح فیلتر، فیلتراسیون را سطحی، جذب ذرات را افزایش و به واسطه فیلتراسیون سطحی افزایش طول عمر فیلتر و مقرون به صرفه بودن را در پی خواهد داشت. در غبارگیرهای صنعتی که عمل فیلتراسیون را انجام می دهند ضخامت لایه فیلتر به جهت جذب ذرات نقش بسزایی دارد که با تکنولوژی نانو الیاف با کاهش ضخامت فیلتر و افزایش جذب ذرات در ضخامت کمتر، کاهش افت فشار را خواهیم داشت که این امر کمک به کاهش مصرف توان مکنده ها و کاهش مصرف انرژی می نماید.

با توان علمی کارشناسان این شرکت فیلترهای آبگریز نیز تولید و به صنایع کشور عرضه گردیده است.

nano2

محصول دیگر شرکت دانش بنیان نانو فناوران خاور، نانو ماسک های تنفسی است که این محصول با استفاده از تکنولوژی نانو الیاف تولید می گردد و با افزایش راندمان ۲۵ برابری در ذرات زیر ۱ میکرون و کاهش لایه ها، سهولت در تنفس را در پی خواهد داشت. این محصول دارای سوپاپ و دیافراگم سیلیکونی جهت عملکرد صحیح در عمل دم و باز دم می باشد.

این ماسک ها که قابلیت جذب ذرات تا ۲۵ برابر ماسک های معمولی در ذرات زیر ۱ میکرون را دارد علاوه بر مقرون به صرفه بودن و سهولت در تنفش، دارای ویژگی هایی از قبیل جلوگیری از عوامل بیماری زا، افزایش چشمگری راندمان، جذب ذرات بالاتر از ۵۰۰ نانو متر و دارار بودن دیافراگم سیلیکونی می باشد. این ماسک تاییدیه نانو مقیاس محصول از ستاد ویژه فناوری نانو، آزمون SEM، آزمون جذب ذرات و راندمان، تاییدیه حفاظت فنی و بهداشت کار، دارای پروانه بهره برداری تولید و گواهی نامه ثبت نام تجاری NFK می باشد.

nano3 nano4

nano5 nano6

محصولات شرکت هم اکنون در واحدهای فولادی مورد مصرف قرار می گیرد؟

فیلتر های تولیدی این شرکت در شرکت های بزرگ در صنعت فولاد هم اکنون در حال بهره برداری است و این شرکت در وندور لیست شرکت های بزرگ تولیدکننده فولاد قرار گرفته و جزو تامین کنندگان این صنعت بزرگ شده ایم.

برنامه نانو فناوران خاور برای تولید محصولات جدید چیست؟

با توجه به تامین مواد اولیه داخلی و تکنولوژی کاملا بومی و تولید ۱۰۰ درصد ایرانی مشکل تحریم ها هیچگونه مسئله ای را برای این شرکت ایجاد نکرده است و حتی به واسطه این محصول ایرانی و عرضه به صنعت کشور، خودکفایی این بخش را شاهد هستیم.

کارشناسان و محققان این شرکت در تلاش هستند فیلتر های مقاوم به حرارت بالا را تولید و به بازار مصرف عرضه نمایند که به موفقیت های چشمگیری در تولید فیلتر های مقاوم به حرارت دست یافته اند.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱
شناسه مطلب : 27529
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی