معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان:فولاد مبارکه فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه کاهش مصرف آب داشته است
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان از فعالیت‌های گستردهٔ فولاد مبارکه در زمینه کاهش مصرف آب خبر داد.

به گزارش  چیلان ،محمود چیتیان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان در ارتباط با میزان برداشت صنایع از حوضه زاینده‌رود اظهار کرد: میزان برداشت کلیه صنایع مهم استان اصفهان در حوضه زاینده‌رود سالیانه ۶۱ میلیون مترمکعب است که از این میزان، حدود ۴۰ میلیون مترمکعب برداشت از آب‌های سطحی، حدود ۱۰ میلیون مترمکعب برداشت از آب‌های زیرزمینی و حدود ۱۱ میلیون مترمکعب مربوط به برداشت از پساب‌هاست.

وی افزود: طبق مصوبات شورای عالی آب مقرر است مصرف صنایع استان از آب رودخانه زاینده‌رود کاهش یابد و با پساب جایگزین شود؛ در این راستا شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ضمن پیگیری‌های مستمر از صنایع در این زمینه اقدام به کاهش آب تحویلی به آن‌ها کرده است؛ به‌طوری‌که میزان مصرف آب سطحی صنایع مهم استان از ۹۰ میلیون مترمکعب در دهه ۷۰ به حدود ۴۰ میلیون مترمکعب در حال حاضر رسیده است.

چیتیان خاطرنشان کرد: در این بین شرکت فولاد مبارکه نیز با صرف هزینه‌های سنگین اقدامات و فعالیت‌های گسترده در زمینه کاهش مصرف آب، اقدام به بازچرخانی و مدیریت کاهش مصرف آب کرده است؛ همچنین جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در راستای جایگزینی آن با بخشی از آب خام مصرفی از اقدامات دیگر این صنعت بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان در تشریح برداشت‌های فولاد مبارکه در سال‌های گذشته گفت: مجموع برداشت‌های فولاد مبارکه به‌طور میانگین ۱۹ میلیون مترمکعب در سال بوده که از این میزان، ۷.۵ میلیون مترمکعب از رودخانه، ۷ میلیون مترمکعب از خط شرب، ۲ میلیون مترمکعب از پساب و ۲.۵ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی برداشت شده است.

وی یادآور شد: میزان برداشت فولاد مبارکه از زاینده‌رود در سال ۹۸ معادل ۱۰.۳ میلیون مترمکعب و در سال ۱۴۰۰ برابر ۷.۵ میلیون مترمکعب بوده است. البته گفتنی است که برداشت آب زیرزمینی و پساب طی این ۳ سال مشابه بوده است.

2

تاریخ انتشار : ۵ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳
شناسه مطلب : 42918
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی