تولید ۶۵ درصد ورق قلع اندود کشور در چهارمحال و بختیاری
۶۵ درصد نیاز کشور به ورق قلع اندود در استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

به گزارش  چیلان  به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سید نعیم امامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم اینک تنها دو واحد تولید ورق قلع اندود در کشور در استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان فعال است.

وی نیاز کشور در ورق قلع اندود در صنایع غذایی، شیمیایی و روغن را در مجموع ۲۸۰ هزار تن در سال عنوان کرد.

وی ادامه گفت: این واحد فعالیت خود را از سال ۸۹ با ظرفیت سالانه چهار هزار تن آغاز کرد.

اصغر نریمانی با بیان اینکه هم اینک ۲۰۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار تن انواع محصولات شامل کلاف قلع اندود، ورق برش خورده، انواع قوطی فلزی، چاپ و لاک و درب آسان بازشو در این شرکت تولید شده است.

 گفتنی است، پیش از این نیز اصغر نریمانی، جانشین مدیرعامل شرکت فولاد توآن‌آور آسیا از افزایش ظرفیت این کارخانه به ۲۰ هزار تن خبر داد و اظهار داشت: تا پایان امسال ظرفیت تولید ورق قلع اندود این شرکت به ۳۰ هزار تن افزایش و دیگر ورق مورد نیاز کشور از خارج وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تنها شرکت مبارکه اصفهان و توان‌آور آسیا ورق قلع اندود تولید می‌کند، بیان کرد: فولاد مبارکه اصفهان ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن و فولاد توآن‌آور آسیا ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن را دارد که البته این شرکت ظرفیت افزایش تولید به ۱۸۵ هزار تن را نیز دارد.

نریمانی افزود: با افزایش تولید این شرکت به ۱۵۰ هزار تن سال آینده ۹ هزار اشتغال به صورت مستقیم و ۱۵ هزار شغل به صورت غیرمستقیم در کشور ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به تولید روزانه این شرکت گفت: ظرفیت تولید از ۲۲۰ تن به ۵۰۸ تن در روز رسیده است.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
شناسه مطلب : 10483
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی