بهره برداری از بزرگترین پروژه فولادی در ویتنام
پس از تایید دولت و راه اندازی کوره بلند شرکت FHS که بزرگترین و اصلی ترین ادغام در صنعت فولاد ویتنام محسوب می شود، این پروژه به بهره برداری آزمایشی رسید.

ترجمه  چیلان  به نقل از متال اکسپرت، بزرگترین پروژه ادغام فولادی ها در ویتنام و کل آسه آن (ASEAN) در نهایت توانست تاییدیه از سوی دولت دریافت کند و کوره بلند آن راه اندازی شود.

با شروع تولید این کارخانه که تحت عنوان Formosa Ha Tinh Steel است و به اختصار به آن FHS گفته می شود، این کارخانه به تنها تولیدکننده نورد گرم ویتنام تبدیل خواهد شد.

راه اندازی کارخانه مذکور جایگاه FHS را در بازار منطقه که شاهد رشد مصرف فولاد است، ارتقا می دهد.

۲۹ می ۲۰۱۷ بود که پس از تاخیر طولانی غول فولاد ویتنام یعنی FHS فاز نخست پروژه های خود را راه اندازی کرد. قرار است در فاز نخست این کارخانه ۷ میلیون تن فولاد تولید نماید.

یک مقام آگاه خبر آغاز تولید آزمایشی در شرکت FHS را تایید کرده و اعلام داشته این طرح توانسته تمامی مجوزهای لازم را از دولت دریافت نماید.

این مقام مسئول اعلام کرده با راه اندازی آزمایشی کوره بلند (BF) کارخانه، فرایند عملیاتی به طور صحیح در حال انجام است و تا این لحظه همه چیز خوب پیش می رود.

قابل ذکر است، با عملیاتی شدن این پروژه فولادسازی، توازنی در بخش نورد گرم و مقاطع تخت ویتنام در میان مدت اتفاق خواهد افتاد.

علی رغم اینکه پیش بینی شده محصولات این کارخانه در بازار داخلی ویتنام نفوذ پیدا کند، این شرکت قادر خواهد بود به تدریج وارد عرصه جهانی شده و فروش در منطقه آسه آن را آغاز کرده و گسترش دهد.

با این وجود به دلیل برخی مسائل، بازرسی های محیط زیستی از این کارخانه صورت می گیرد و این کارخانه پیش از تایید عملیات، تحت نظارت شدید دولت و محیط زیست ویتنام خواهد بود که نتایج و تست های اجرا ۲۴ ساعت پس از راه اندازی کوره بلند آماده و مشخص خواهد شد. در صورت وقوع هرگونه حادثه ای یا وجود هرگونه مغایرتی، عملیات بلافاصله متوقف خواهد شد.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۹
شناسه مطلب : 12675
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی