ظرفیت تولید غول فولادسازی چین در سال جاری به ۱۵۵ میلیون تن می‌رسد!
کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر ارشد فولاد و صنایع معدنی در نوشته‌ای آخرین تحولات بزرگ‌ترین شرکت فولادسازی جهان را بررسی کرد. جعفری طهرانی نوشت: شرکت چینی Baowu سال گذشته با خرید شرکت آهن و فولاد Kunming موافقت کرد و در حال مذاکره برای تصاحب شرکتی مشابه یعنی شرکت آهن و فولاد Shangang است تا ظرفیت خود را به ۱۵۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ برساند.

متن کامل گزارش خبری جعفری طهرانی در مورد شرکت چینی Baowu به شرح زیر است:

آرگوس گزارش داد که شرکت بائووو فولادساز دولتی چین، در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۱۵ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر است.

تولید سالانه Baowu در گزارش سالانه Magang Steel که Baowu در سال ۲۰۱۹ مالکیت آنرا بدست آورد، گزارش شده است. انتظار می رود Baowu گزارش سالانه خود را در اواخر این ماه (آوریل) ارائه دهد.

شرکت Baowu با تولید ۹۶ میلیون تن فولاد بزرگترین فولادساز جهان در سال ۲۰۱۹ شد و در آن سال آرسلورمیتال ArcelorMittal مستقر در لوکزامبورگ را با ۹۲.۵ میلیون تن تولید فولاد پشت سر گذاشت.

تأثیر Covid-19 در سال ۲۰۲۰ حمل دریایی فولاد ArcelorMittal را با ۱۸.۲ درصد کاهش به ۶۹.۱ میلیون تن رساند.

شرکت Baowu با ادغام Baosteel و Wisco در سال ۲۰۱۶ شکل گرفت و ظرفیت تولید خود را به ۵۸.۵ میلیون تن در سال رساند. با کسب مالکیت Magang در استان Anhui در شرق چین ظرفیت آن به ۹۰ میلیون تن در سال افزایش یافت.

شرکت Magang در گزارش سالانه خود رکورد تولید ۲۰.۹۷ میلیون تن فولاد خام را گزارش کرده که نسبت به سال گذشته ۵.۷ درصد افزایش داشته است. هدف این کارخانه تولید ۲۱ میلیون تن فولاد خام و تکمیل تغییر رویکرد آن در انتشار کربن بسیار کم در سال ۲۰۲۱ است.

شرکت Baowu سال گذشته با خرید شرکت آهن و فولاد Kunming موافقت کرد و در حال مذاکره برای تصاحب شرکت مشابه یعنی شرکت آهن و فولاد Shangang تا ظرفیت خود را به ۱۵۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ برساند.

گزارش سالانه این شرکت نشان داد که آهن و فولاد شانگانگ در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۶.۲۷ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است. هدف این شرکت تولید ۱۶.۵۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ است.

طبق اعلام این فولادساز، سود خالص Baowu در سال ۲۰۲۰ با ۳۲ درصد افزایش به ۴۵.۶ میلیارد یوان معادل ۶.۹ میلیارد دلار رسید. Magang سود خالص خود را در این سال با ۷۵.۷ درصد رشد ۱.۹۸ میلیارد یوان گزارش کرده و Shangang سود خالص خود را با ۲۴.۸ درصد رشد ۷۰۰ میلیون یوان اعلام کرده است.

مشاهده کنید: شرکتی که ۴ برابر ایران فولاد تولید می‌کند!/ «بائو استیل گروپ»، غول فولادی چین را بیشتر بشناسید

2

تاریخ انتشار : ۱ تیر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۸
شناسه مطلب : 36398
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی