در گفت و گوی چیلان با مدیرکل دفتر صنایع معدنی تشریح شد:چالش های توسعه فولاد در ایران از نگاه دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت
بهره وری صنعت فولاد ایران در مقایسه با رقبا نیاز به بازنگری و اصلاح ساختار دارد.

مهندس میکائیل عظیمی، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با  چیلان  از جمله چالش های پیش روی صنعت فولاد ایران را فناوری قدیمی عنوان کرد و یادآور شد بهره وری صنعت فولاد ایران در مقایسه با رقبا نیاز به بازنگری و اصلاح ساختار دارد.

وی تصریح کرد: در مسیر بازنگری بهره وری، بکارگیری فناوری های نوین در اولویت قرار دارد و نیاز به باز سازی و نوسازی خطوط تولید و کاهش قیمت تمام شده و همچنین کاهش شدت مصرف انرژی داریم.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: چالش دیگر، مکان یابی است. بر اساس طرح جامع فولاد، بهترین مکان توسعه در کنار سواحل جنوبی کشور بوده که سازمان های توسعه ای بدین منظور در حال توسعه مناطق ویژه در نواحی بندرعباس، پارسیان و چابهار است. این موضوع به تامین آب مورد نیاز کمک کرده و به کاهش هزینه تجارت فولاد و سنگ آهن در آینده کمک شایانی می کند.

عظیمی به چیلن گفت: چالش سوم، کمبود زیرساخت از قبیل توسعه های ریلی، اسکله، خطوط انتقال آب و نیرو است. کمبود زیرساخت به خصوص در بخش ریلی در بخش معدن و صنایع معدنی مشهود است و هزینه تامین آن بالاست. در این مسیر، لازم است سرمایه گذاری لازم  به منظور توسعه زیرساخت ریلی فراهم سازیم. لذا با توجه به افزایش ظرفیت و تولید فولاد و محصولات فولادی و دیگر صنایع معدنی در سال های آینده، زیرساخت های فعلی جوابگو نخواهد بود و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در صدور مجوزها به زیر ساخت ها توجه بیشتری مبذول نماید. چالش دیگر هم به نظرم کمبود منابع مالی و بهره بالای تسهیلات بانکی است.

2

تاریخ انتشار : ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
شناسه مطلب : 14374
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی