چگونه گل گهر به افزایش تولید رسید؟
با افزایش بهره وری و اصلاح خطوط در شرکت گل گهر، میزان تولید کنسانتره و گندله در سال 97 افزایش یافت.

به گزارش  چیلان ، میزان تولید کنسانتره و گندله شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سال ۹۶ به ترتیب «۱۳ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۷۶۱ تن» و «۱۱ میلیون و ۹ هزار و ۹۶۱ تن» بود که با اصلاح خطوط تولیدی و افزایش راندمان تجهیزات کارخانه ها و ماشین آلات، این رقم به «۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن» و «۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن» افزایش یافت.

همچنین، میزان تحقق این طرح (اصلاح خطوط تولیدی و افزایش راندمان تجهیزات کارخانه ها و ماشین آلات)، ۷۸.۶ درصد است در حالی که برنامه پیشرفت ۶۵.۶ درصد بوده است.

از جمله اقدامات دیگر این شرکت در راستای بهره وری شامل پیاده سازی جدیدترین ویرایش نظام های مدیریتی است که از سال ۸۹، آخرین نسخه های هر دوره اجرا شده و از ابتدای سال ۹۸ نیز نسخه ۲۰۱۷ (ایزو ۱۷۰۲۵)، مورد استفاده قرار گرفته است.

به کار گیری استراتژی ۶ سیگما در بهبود فرآیندهای سازمانی به ویژه در خطوط تولیدی، از دیگر اقدامات شرکت گل گهر در راستای ارتقای بهره وری است که از سال ۹۱ اجرایی شده و هر سال تعدادی پروژه موفق در این زمینه انجام شده است. در سال ۹۷ نیز ۱۷ پروژه شروع شده و در حال اجراست. میزان موفقیت این پروژه ها در سال ۹۷ به ۷۵ درصد رسید.

ایجاد مشارکت و هم اندیشی کارکنان از طریق نظام پیشنهادها به عنوان یکی دیگر از اقدامات شرکت گل گهر است که این امر به افزایش سرانه صرفه جویی ناشی از ارائه پیشنهادها منجر شد و در سال ۹۶ یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال و در سال ۹۷ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال صرفه جویی ریالی حاصل شد.

یکپارچه سازی فرآیندهای سازمان و توالی و تعامل بین آنها (اجرای پروژه مدیریت فرآیند کسب و کار BPM) اقدام دیگر شرکت یاد شده در راستای ارتقای بهره وری است. در این زمینه، ۱۱ حوزه فرآیندی، ۵۲ گروه فرآیندی و ۲۶۰ فرآیند بررسی شده است.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۴
منبع : ایمیدرو
شناسه مطلب : 26007
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی