مدیرعامل بورس کالای ایران به چیلان خبر داد:بورس کالا درصدد راه اندازی معاملات تهاتری است/ خواستگاه معاملات تهاتری فولادی ها هستند
بورس کالای ایران در حال بررسی راه اندازی معاملات تهاتری است و خواستگاه این گونه معاملات فولادی ها هستند.

دکتر حامد سلطانی نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران در کف گفت و گو با  چیلان  ضمن بیان این مطلب که وجود معاملات برات در کشور نشان دهنده این موضوع است که برخی تمایل دارند کالا با کالا جابجا و معاوضه شود گفت: این مسئله بیشتر در دوره رکود و زمانی که نقدینگی در بازار وجود ندارد خودش را نشان می دهد.

وی افزود: در صددیم که معاملات تهاتری را در بورس کالا راه اندازی نماییم و در حال ارائه مدلی برای آن هستیم و جنبه های فقهی آن را بررسی می نماییم چراکه باید نرخ مبادله باید به درستی تعیین شود. برای این کار نیز از شورای پژوهشی کمک می گیریم و همین طور کمیته فقهی سازمان بورس نیز درباره آن نظر خواهد داد. درحقیقت کمیته فقهی سازمان بورس درباره هر ابزار مالی جدیدی که را راه اندازی می کنیم نظر خود را مطرح می کند.

وی با تصریح این نکته که ما درصددیم بازار تهاتری راه اندازی کنیم اظهار داشت: اتفاقا خواستگاه این روش تهاتری، بازار فولاد است. این اقدام سبب شفاف شدن نرخ مبادله شده می شود و این نرخ تبدیل براساس عرضه و تقاضا تعیین می گردد. 

2

تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۹
شناسه مطلب : 14597
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی