درخواست مدیرعامل ذوب آهن گمبروناز دولت دوازدهم:مالیات بر ارزش افزوده برای تولیدکننده زیان ده معنایی ندارد
اجرای نادرست و غیر کارشناسی نظام مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح تعرفه واردات شمش دو موضوع مهمی است که دولت بایستی آنها را مدنظر قرار دهد.

حسن مصیب زاده، مدیرعامل ذوب آهن گمبرون به عنوان یکی از پیشکسوتان صنعت فولاد ایران با بیان اینکه در حوزه تولید شاهد هستیم که بسیاری از واحدهای تولیدی به حالت تعطیل درآمده اند به  چیلان  گفت: تولید به کلی نابود شده و از بین رفته و اینها مشکلاتی است که دولت ها مسبب آن بوده اند.

وی افزود: اجرای نادرست و غیر کارشناسی نظام مالیات بر ارزش افزوده، تولید را به سمت نابودی کشانده است و بنابراین می توان گفت که ریشه اساسی مشکلات تولیدکنندگان از این قانون ناهنجار است.

مصیب زاده خاطرنشان کرد: مالیات بر ارزش افزوده برای تولیدکننده ای که در ضرر است معنا و مفهومی ندارد. مالیات بر ارزش افزوده همان گونه که در جوامع دیگر به اسم مالیات بر مصرف شناخته می شود، بایستی از مصرف کننده اخذ گردد درحالی که در ایران از تولیدکننده دریافت می شود!

وی پیشنهاد داد: دولت هرچه سریع تر این مصوبه را اصلاح نماید و این بار مالیاتی را از دوش تولید برداشته و به مصرف اعمال نماید.

مدیرعامل ذوب آهن گمبرون اظهار داشت: مشکل دیگر تعرفه ۱۵ درصدی بر روی وادرات شمش است که این هم کار اشتباهی بود و سبب شد یافتن شمش استاندارد در برخی مناطق کشور مقدور نباشد و در نتیجه شاهد تولید مقاطع طویل کم کیفیت از سوی برخی کارخانجات باشیم. از این رو پیشنهاد دیگر به دولت این است که تعرفه واردات شمش را حذف کند و تولید میلگرد از شمش های القایی بی کیفیت را نیز ممنوع نماید.

2

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۶
شناسه مطلب : 15248
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی