نظام مالیاتی باید در جهت تسهیل فضای کسب و کار باشد
بهترین پیشنهاد برای تسهیل مسائل مالیاتی، تشکیل کارگروه تخصصی در انجمن فولاد ایران به منظور بررسی قوانین مربوطه و رصد آن با رایزنی های مستمر استا تا شاهد اقدامات مفیدی در این خصوص باشیم.

حمیدرضا رستگار، کارشناس حقوق و مالیات در گفت و گو با  چیلان  گفت: امروزه یکی از مهمترین عوامل تسهیل فضای کسب و کار را می توان طراحی و تنظیم مناسبات مالی و اقتصادی به صورت حرفه ای نام برد که نیازمند تدبیر و برنامه ریزی جدی در این امور می باشد و ما چاره ای نداریم جز آنکه از قوانین اطلاعات کافی داشته باشیم و جهت جلوگیری از مشکلات آتی چاره اندیشی کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر همه فعالان اقتصادی با آن مواجه اند و سایه سنگینی بر فضای کسب و کار انداخته است موضوع مالیات اعم از مستقیم (شغلی) و غیرمستقیم (ارزش افزوده) می باشد که متاسفانه اجرای شتابزده این قوانین آثار بدی را برجای گذاشته است. مثلا همین قانون مالیات بر ارزش افزوده به دلیل فراهم نبودن زیرساخت اجرای آن و همچنین آزمایشی بودن این قانون موجب تعطیلی بیشترین واحدهای توزیعی آهن آلات شده است که البته با جلسات متعدد که با ریاست سازمان مالیاتی، وزیر اقتصاد و همچنین مجلس شورای اسلامی گذاشته شد نهایتا اصلاحاتی صورت گرفت.

رستگار ادامه داد: در همین خصوص، اخیرا نیز جلسه ای با حضور رئیس این کمسیون، روسای اتحادیه ها و تعداد از نمایندگان در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی داشتیم.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می شود کارگروه تخصصی در انجمن فولاد ایران تشکیل شود و این کارگروه ضمن بررسی قوانین مربوطه و رصد آن با رایزنی های مستمر اقدامات مفیدی را داشته باشد.

2

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۴
شناسه مطلب : 15669
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی