به دنبال مقررات زیست محیطی اتحادیه اروپا صورت گرفتنوسازی در بزرگ ترین کارخانه فولاد لهستان برای کنترل گازهای گلخانه ای
آرسلورمیتال لهستان که بزرگترین فولادساز این کشور محسوب می شود، برنامه تعمیرات اساسی کوره بلند شماره 2 خود را عملیاتی می کند.

به گزارش  چیلان ، ظرفیت این کوره کارخانه آرسلورمیتال لهستان ۲.۴ میلیون تن در سال است و برآورد شده چرخه عمر این کوره اواسط ۲۰۱۸ به پایان برسد.

با این وجود آرسلورمیتال گفته تنها یک نوسازی جزئی در این کوره صورت خواهد گرفت تا عمر مفید آنرا تنها ۲ تا ۵ سال دیگر اضافه کند. این تصمیم به دنبال مقررات موقت سازمان ETS اتحادیه اروپا در تاریخ ۹ نوامبر اتخاذ شد و در نتیجه کارخانه های فولاد اروپا مجبور به رعایت میزان گازهای گلخانه ای و کنترل آن در بین سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ هستند.

اجرای این سیاست تهدیدی جدی برای رقابت تولید در میان فولادسازان اروپاست. با توجه به این سناریو، تصمیم در خصوص صرف هزینه زیاد برای تعمیر کامل کوره بلند شماره ۲ آرسلورمیتال در لهستان از لحاظ اقتصادی توجیه ندارد.

آرسلورمیتال در نظر دارد تصمیم نهایی درخصوص کوره شماره ۲ را به تاثیر تصمیم سازمان ETS اتحادیه اروپا موکول کند و گفته می شود مقررات جدید ETS اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ به اجرا در خواهد آمد.

آرسلورمیتال در لهستان دارای یک واحد ۵.۴ میلیون تنی واحد آگلومراسیون، ۲ کوره بلند به ظرفیت ۴.۷ میلیون تن و یک کارخانه فولاد به ظرفیت تولید ۴ میلیون تن است. این کارخانه می تواند سالانه ۳۰۰ هزار تن ریل و ۱.۸ میلیون تن محصولات تجاری تولید نماید.

2

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
شناسه مطلب : 15831
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی