چیلان گزارش می دهد:در گردهمایی فوق العاده فولادی ها چه گذشت؟
مجمع عمومی فوق العاده انجمن تولیدکنندگان فولاد با حضور گسترده تولیدکنندگان فولاد با محوریت تغییراتی در اساسنامه انجمن برگزار شد.

به گزارش  چیلان ، دکتر محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ابتدای جلسه مجمع عمومی فوق العاده انجمن با بیان اینکه فولاد ایران به خودکفایی رسیده و باید با ابزار تعرفه از فولاد حفاظت کرد گفت: شرایط کشور بسیار سخت شده و فولاد به عنوان صنعتی که در اقتصاد تاثیرگذار است، متاثر از این شرایط بوده است.

وی افزود: نرخ ارز در چند وقت اخیر روند صعودی پیدا کرده درحالی که هنوز تحریمی آغاز نشده و بخشی از تحریم های آمریکا در نیمه مرداد ماه و بخش دیگر در آبان ماه آغاز خواهد شد.

اسلامیان خاطرنشان کرد: فولاد به طور عمده از دو موضوع یکی ارز ۴۲۰۰ تومانی و دیگری عدم استفاده از ارز حاصل از صادرات خود متاثر شده که موضوع اول، نابسامانی گسترده ای را برای صنعت فولاد رقم زده است.

اسلامیان تصریح کرد: در انجمن فولاد سعی شده این موضوعات مطرح و پیگیری شود. برای نمونه یکی از این اقدامات، نامه ای به معاون اول رئیس جمهور و بیان حضوری مشکلات فولاد در حضور دکتر جهانگیری بود که قول های مساعدی برای رفع این مشکلات داده شد و خوشبختانه بخش بازگشت ارز حاصل از صادرات فولاد به کارخانجات صادرکننده در شورای پول و اعتبار تصویب شده و در انتظار مصوبه هیئت دولت است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ضمن بیان این مطلب که در شرایط فعلی و با وجود مشکلات باید با حوصله بیشتر تدابیر لازم اندیشیده شود اظهار داشت: بخش خصوصی در انجمن فولاد فعال تر شده و ۱۶۰ عضو انجمن گویای این موضوع می باشد. لذا انتظار این است که با وجود برخی مشکلات در انجمن، راه حل هایی با تعامل اعضا اخذ گردد.

وی یکی از اقداماتی که انجمن باید در آن تمام تلاش خود را بکار گیرد را مراقبت از تعرفه ها خواند و تصریح کرد: البته در امر تعرفه ها نباید افراط یا تفریط کرد چراکه این مسئله باعث آسیب به صنعت فولاد می شود همان طور که در مورد خودرو این اتفاق افتاده است. در گذشته سالانه ۱۰ میلیون تن واردات فولاد به کشور صورت می گرفت اما اکنون این میزان ناچیز شده است و رقم قابل توجهی نمی باشد اما ممکن است فرصتی پیش آید که واردات مجددا توجیه پیدا کند.

وی تعرفه های فعلی فولاد کشور را مناسب خواند و گفت: همین تعرفه ها سبب شده واحدهای تولیدی در شرایط فعلی آسیب بنینند.

اسلامیان در بخش پایانی صحبت های خود گفت: محور و تمرکز انجمن فولاد بایستی پیگیری مسائل و مشکلات کلان صنعت فولاد کشور نظیر مالیات، بحث های پولی و مالی یا مباحث صادراتی باشد و این موضوع تعامل بین رسته ها را می طلبد.

ایشان در خاتمه صحبت های خود به دلیل کسالت ناشی از دوران جنگ از ریاست انجمن استعفا داد.

گفتنی است در ادامه و با رسمیت یافتن مجمع، هیئت رئیسه مجمع متشکل از آقای طاهری زاده به عنوان رئیس مجمع، آقایان تجلی زاده و رفیعیان به عنوان ناظرین و اقای خلیفه سلطانی به عنوان منشی مجمع تشکیل شد و تغییرات اساسنامه انجمن برای حضور سایر زنجیره ها و رسته ها به رأی گذاشته شد که پیشنهاد اول ترکیب اعضای هیئت مدیره درحالی که تنها برای تصویب آن یک رای دیگر نیاز بود رای نیاورد و درمقابل پیشنهاد دوم مورد استقبال حاضرین در مجمع قرار گرفته و رای آورد.

پیشنهاد نخست ترکیب هیئت مدیره شامل دو عضو از فولادسازهای بالای ۲ میلیون تن و یک عضو از هر یک از رسته های واحدهای ذوب قوس الکتریکی، فولادهای القایی، گندله و آهن اسفنجی، نورد مقاطع طویل و نورد مقاطع تخت بود و پیشنهاد دوم شامل دو عضو از هر یک از رسته های فولادسازی های بالای ۲ میلیون تن و نورد ( مقاطع تخت و طویل) و یک عضو از هر یک از رسته های واحدهای ذوب قوس الکتریکی، فولادهای القایی و گندله و آهن اسفنجی بود که مورد تایید حاضرین در مجمع قرار گرفت و رای آورد.

در پایان نیز مقرر شد انتخابات انجمن فولاد با محوریت تغییر ترکیب و انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره بر اساس اسنامه جدید ظرف یک ماه آینده برگزار شود. مجمع عمومی فوق العاده انجمن تولیدکنندگان فولاد با صرف شام به پایان رسید.

2

تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸
شناسه مطلب : 19936
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی