تکمیل زنجیره بالادست و پایین دست در دستور کار فولاد خوزستان قرار گرفت
فولاد خوزستان خود را در مسیر توسعه قرار داده و خود را برای دستیابی به تکمیل زنجیره ارزش در صنایع بالادستی و پایین دستی آماده کرده است.

به گزارش  چیلان ، محمد کشانی، مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان خود را در مسیر توسعه قرار داده است.

وی افزود: فولاد خوزستان از سال قبل خود را برای دستیابی به تکمیل زنجیره ارزش در صنایع بالادستی و پایین دستی آماده کرده و در نخستین گام واحد ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره و گندله را به تملک خود در آورد و می توان گفت در این خصوص در ابتدای راه هستیم.

کشانی ادامه داد: برای تولید پایدار در سال جاری که ۳.۸ میلیون تن ترسیم شده، کارخانه خریداری شده یک سوم نیاز ما را به مواد اولیه تامین خواهد کرد. امیدواریم با خرید معادن و مشارکت در سایر شرکت ها به صنایع بالادستی دسترسی بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: به موازات این اقدامات، ورود به زنجیره پایین دست را مدنظر داریم و خود را برای خرید شرکت های نوردی آماده کردیم. برای نمونه مذاکراتی با شرکت فولاد اکسین داشتیم تا بتوانیم صنعت پایین دست خود را نیز تکمیل نماییم.

مدیرعامل فولاد خوزستان با بیان اینکه تولید در این شرکت مسیر صعودی خود را طی می کند اظهار داشت: تولید در سال گذشته در این مجموعه ۳.۷ میلیون تن بود و امسال به ۳.۸ میلیون تن می رسد اما مسیر توسعه زیرسقفی از افزایش ۳.۷ میلیون تنی به ۵.۲ میلیون تن ترسیم شده و مناقصه های آن انجام دادیم و امیدواریم در سال جاری شاهد آغاز این طرح باشیم.

وی با تاکید بر مزیت صادراتی فولاد خوزستان به جهت نزدیکی به آبهای آزاد گفت: این مزیت در کنار کیفیت محصول سبب شده فولاد خوزستان سیاست صادرات را در برنامه خود داشته باشد و در این مسیر موفق نیز بوده و توانسته صادرات خود را به ۲.۷ میلیون تن و به ۱۷ کشور جهان برساند.

کشانی خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر دولت حمایت های لازم را از صادرات نداشته باشد تولید پایدار و اشتغالزایی حفظ نخواهد شد و حتی در ارزآوری نیز مشکلاتی ایجاد می شود. کما اینکه شاهد بودیم کاهش ورود ارز به واسطه صادرات، بازار را متشنج کرد.

مدیرعامل فولاد خورستان در خاتمه عنوان کرد: تولیدکننده ایرانی نگران تحریم های خارجی نیست و تمام نگرانی ها به دلیل تصمیمات غیر کارشناسی و تحریم های داخلی است.

ویدئو/ کشانی: آمادگی فولاد خوزستان برای گسترش زنجیره در پایین دست و بالادست

2

تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲
شناسه مطلب : 20709
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی