نامه اعتراضی انجمن فولاد به بورس کالا:تحمیل قیمت پایه به عرضه کنندگان فولاد در بورس کالا مغایر قانون است
مهندس سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه ای به دکتر حامد سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران اعتراض این انجمن را نسبت به قیمت پایه اعلام داشت و تحمیل قیمت پایه به عرضه کنندگان فولاد در بورس کالا را مغایر قانون عنوان کرد.

به گزارش  چیلان ، در نامه دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمده است: براساس مفاد دستورالعمل معاملات کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بورس کالای ایران مصوب شورای عالی بورس، قیمت پایه می بایست توسط عرضه کننده ارائه و پس از تایید بورس کالا در اطلاعیه عرضه اعلام گردد و چنانچه تعیین قیمت پایه براساس فرمول مشخصی صورت می پذیرد، فرمول مذکور نیز می بایست به پیشنهاد عرضه کننده باشد.

در این نامه خلیفه سلطانی اشاره داشت که در حال حاضر قیمت پایه محصولات فولادی به ویژه شمش جهت عرضه در بورس کالا به صورت غیر منطقی به عرضه کنندگان فولاد تحمیل می شود و چنانچه عرضه کننده قیمتی غیر از قیمت مدنظر بورس کالا را برای عرضه محصولات تولیدی خود اعلام نماید، بورس کالای ایران بدون ارائه پاسخ از تایید قیمت مذکور خودداری نموده و قیمتی را جهت پیشنهاد عرضه کننده به بورس کالا اعلام می نماید!

لذا انجمن دو درخواست خود به بورس کالا را به شرح ذیل به بورس کالا اعلام نمود:

۱- مطابق قانون، قیمت پایه پیشنهادی عرضه کنندگان فولاد ملاک عمل قرار گیرد و در صورت عدم پذیرش قیمت پایه پیشنهادی توسط بورس کالا، دلایل آن به صورت مستند و مکتوب به عرضه کنندگان اعلام گردد.

۲- چنانچه رویه کاری فعلی بورس کالا، عرضه شمش و محصولات فولادی با قیمت پایه دستوری و از قبل تعیین شده و متفاوت از قیمت پایه پیشنهادی عرضه کننده می باشد، مبنای تعیین قیمت پایه پیشنهادی بورس کالا به صورت رسمی به عرضه کنندگان فولاد اعلام گردد.

photo 2019 07 21 13 53 37 2

2

تاریخ انتشار : ۷ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۸
شناسه مطلب : 26901
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی