توان تولید شمش در فولاد صنعت بناب تا ۱۴۰۴ به یک میلیون می رسد
تا پايان سال 1400 توان توليد شمش فولادي مجتمع فولاد صنعت بناب به يك ميليون تن خواهد رسيد.

به گزارش  چیلان  به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب، سید ابوتراب فاضل مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره این مجتمع در نشست مشترکی که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار با حضور فعالان رسانه ای شهرستان بناب برگزار شد با تبریک و گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشور در همراهی با صنعتگرانو تولید کنندگان را می توانند ایفا کنند، بازتاب پیشرفت ها دستاوردها و موفقیت های تولید کنندگان می تواند نقش موثری داشته و امید را در جامعه القاء کند.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در خصوص وضعیت فعلی این مجتمع عنوان کرد : بزرگترین مجموعه فولادی بخش خصوص کشور هستیم و توان دستیابی به ظرفیت واقعی را داریم و تا پایان سال ۱۴۰۰ تولید یکمیلیون تن شمش فولادی در این مجتمع بصورت سالانه انجام خواهیم داد.

سید ابوتراب فاضل در مقایسه با شرایط مشابه سال قبل از افزایش ۵۰ درصدی تولید خبرداد و افزود : نسبت به شرایط مشابه سال قبل با راه اندازی مجدد واحد ذوب قوس، افزایش بیش از ۵۰ درصدی تولید در بخش ذوب و ریخته گری را داشته ایم و برای اولین بار در ۸ سال گذشته به سود عملیاتی رسیدیم که با بهره برداری از کوره ۵ واحد القائی تا پایان مرداد ماه توان ذوبی مجموعه ا فزایش خواهد یافت.

نائب رئیس هی ئ ت مدیره فولا صنعت بناب تکیه بر توان داخلی و بومی سازی را یک امر حائز اهمیت دانست و گفت : در یک سال گذشته با تکیه بر توان و دانش مهندسین شرکت حدود ۳۷ پروژه زیر سقفی اجرا شده است که تماما توسط مهندسین و پرسنل متخصص و پرتلاش مجتمع انجام گردیده و بومی سازی را در دستور کار خود قرار دادیم که در این راه موفق هم بوده ایم.

فاضل در رابطه با برنامه های توسعه ای شرکت نیز بیان داشت: با حصول شرایط موجود ،فولاد صنعت بناب به پایداری رسیده و ب یش از ۷۰۰ میلیارد ریال پروژه و طرح های توسعه ای را در دستور کار خود قرار داده است و برنامه ریزی برای شروع به کار مجدد خط نورد ۱۸ استند تا یکماه آینده انجام گردیده است و طرح احداث کوره جدید قوس ۵۰ تنی ذوب در کنار کوره قوس فعلی در حال عقد قرارداد و شروع مراحل اجرائی میباشد که با ایجاد این پروژه توان ذوبی در واحد قوس دو برابر خواهد شد.

سید ابوتراب فاضل از افزایش صادرات در ۴ ماه نخست سالجاری خبرداد و گفت: در راستای سیاست گذاری انجام شده و صادرات محصولات تولیدی، از اول سالجاری تا پایان ۴ ماه نخست سالجاری ۱۰ هزار تن محصولصادرات انجام شده است که این میزان نسبت به کل سال قبل افزایش چشمگیری داشته است و در ادامه نیز اراسال محصول به بازارهای خارجی انجام خواهد شد و از کشورهای افغانستان و پاکستان متقاضی محصول داریم که در کنار کشورهای عراق، ترکیه و گرجستان از مقاصد صادراتی ما خواهند بود.

وی در خصوص مسائل محیط زیستی و نیرو انسانی نیز افزود: اجرای طرح جامع محیط زیستی بعنوان یکی از اولویت های اصلی این شرکت می باشد و با جدیت با همکاری اداره محیط زیست انجام می شود.

اهمیت و توجه ویژه ای به نیروی انسانی داریم و حقوق و مزایای پرسنلی، برنامه های رفاهی و بسته های رفاهی و انگیزشی در کمک به معیشت کارگران همراه با برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقائ دانش فنی مرتبا در حال اجراست و کاهش چشمگیری در حوادث کاری داشته ایم.

در پایان این نشست به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با اهداء لوح از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان بناب تجلیل شد.

 

2

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۷
شناسه مطلب : 27191
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی