نمایی از مازاد عرضه در بازار جهانی فولاد
موجودی انبارهای محصولات عمده فولادی در چین از ۸.۸۸ میلیون تن در اوایل ژانویه به ۲۴.۷۲ میلیون تن در ۲۷ مارس (۸ فروردین) رسیده است. در واقع، در این دوره کوتاه، موجودی انبارهای محصولات فولادی در چین تقریباً سه برابر شده است.

به گزارش  چیلان ، موجودی بالای انبارهای تجاری، همواره نشانه‌ای از مازاد عرضه یک کالا در بازارهای مختلف است. بعد از شیوع ویروس کرونا در چین، کارخانه‌های دولتی در این کشور به تولید فولاد ادامه دادند و در حالی که مصرف فولاد در این کشور کاهش یافته بود، این امر به جهش موجودی انبارهای تجاری فولاد در چین منجر شد.

گرچه در دو هفته گذشته موجودی انبارهای فولاد در چین کاهش یافته، اما رویترز به نقل از شرکت مشاوره «استیل هوم» گزارش داده که موجودی انبارهای محصولات عمده فولادی در این کشور از ۸.۸۸ میلیون تن در اوایل ژانویه به ۲۴.۷۲ میلیون تن در ۲۷ مارس (۸ فروردین) رسیده است. در واقع، در این دوره کوتاه، موجودی انبارهای محصولات فولادی در چین تقریباً سه برابر شده و این امر فشار زیادی را بر قیمت‌ها وارد کرده است. مشکل فعلی بازار فولاد در حال حاضر این است که سطح عرضه بسیار بالاتر از تقاضا است و به دلیل تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی در بسیاری از کشورها، تقاضا برای فولاد، آسیب جدی دیده است.

نمودار زیر که جهش موجودی انبارهای محصولات فولادی در چین را نشان می‌دهد، ببینید:

موجودی انبارهای فولاد چین ink

 

2

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۴
شناسه مطلب : 30662
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی