عملیات اجرایی و استخراج از معدن آنومالی شمالی بافق آغاز شد
با حضور مدیران عامل شرکت‌های سنگ آهن بافق، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، هلدینگ صنعت و معدن غدیر و شرکت معدنی آریا جنوب ایرانیان که سهامداران اصلی شرکت صنایع معدنی نوظهور کویر بافق هستند، عملیات اجرایی و استخراج از معدن آنومالی شمالی در شهرستان بافق استان یزد آغاز شد.

به گزارش  چیلان ، مهندس اسدالله فرشاد، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با اعلام این خبر گفت: این اقدام مهم در راستای تامین مناسبات ارتقاء تولید محصولات معدنی و به منظور جهش تولید فولاد ایران به سمت تحقق تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید ۵۵ میلیون تن محصولات فولادی خواهد بود.

مهندس اسدالله ‌فرشاد تصریح کرد: این اتفاق بزرگ، گامی مهم در راستای تامین ۱۶۵ میلیون تن سنگ آهن خام مورد نیاز کشور در افق ۱۴۰۴ به شمار می‌رود که در ماه مبارک رمضان آغاز گردید.

وی از سازمانهای ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد اولیه فولاد ایران (ایمپاسکو) که در قالب مزایده عمومی بهره برداری ۲۵ ساله از معادن آنومالی شمالی و میشدوان را طی قراردادی با عمر معدن به شرکت صنایع معدنی نوظهور کویر بافق واگذار نمودند به لحاظ حمایت‌های همه جانبه تشکر کرد.

مهندس فرشاد با اشاره به اینکه، با بهره‌برداری از معادن مذکور زمینه اشتغال مولد و مستمر برای حدود یک‌هزار نفر فراهم خواهد گردید، خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه شرکت صنعتی و معدنی شهداب یزد و مشاور آن شرکت مهندسین مشاور کاوشگران هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنومالی‌شمالی در فاصله ۲۰ کیلومتری جاده بافقءبهاباد در استان یزد قرار دارد و با ذخیره حدود ۲۲۰ میلیون تن سنگ آهن، این معدن می‌تواند سالیانه حداقل ۴ میلیون تن سنگ آهن کیفی مورد نیاز تولید کنسانتره و گندله بافق و بهاباد در استان یزد را تأمین می کند.

لازم به ذکر است در جلسه‌ای که با حضور نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای بافق، بهاباد مهریز ابرکوه و خاتم، و نمایندگان سهامداران شرکت‌های فوق الذکر درخصوص این اتفاق مهم برگزار گردید، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان عنوان کرد: همان‌طور که در منطقه صنعتی و معدنی گل گهر در شهرستان سیرجان مناسبات توسعه همه جانبه‌ای فراهم گردیده است و به عنوان عسلویه صنایع معدنی و فولادی در مقابل عسلویه صنایع گاز و پتروشیمی معروف گردیده است، با توجه به اهلیت سهامداران این شرکت معدنی نوظهور آینده‌ای بسیار روشن و امیدبخش برای توسعه صنایع معدنی استان یزد در منطقه‌های بافق، بهاباد و چادرملو استان یزد پیش بینی می‌شود.

2

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۶
شناسه مطلب : 31151
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی