گزارش روز چیلان از معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی بازار سهامعقب‌نشینی برای بورس تهران بی‌معناست/ مانور خریداران در روز شکل‌گیری فشار فروش/ معاملات خوب فولادی‌ها و سنگ آهنی‌ها
امروز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت روز مهیج بورس بود؛ فشار فروش در بازار سهام امروز بالا گرفت اما جبهه خریدار نشان داد که به هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آید. قدرت خیره‌کننده خریداران، امروز باعث شد تا ارزش کل معاملات بورس و فرابورس به رقم استثنائی حدوداً ۲۱ هزار میلیارد تومانی برسد. همین آمار به تنهایی نشان می‌دهد که فعلا بورس تهران خیال عقب‌نشینی ندارد. فولادی‌ها و سنگ آهنی‌ها هم امروز در مجموع معاملات بسیار خوبی داشتند.

به گزارش  چیلان ، امروز شاخص کل بورس تهران حدود ۲۳ هزار واحد رشد کرد و تا ارتفاع ۹۷۹ هزار واحدی بالا رفت. در ساعات اولیه معاملات، فشار فروش در بسیاری از نمادهای بازار سهام بالا بود و خریداران از فرصت پیش‌آمده نهایت بهره را بردند. حتی افزایش فشار فروش نیز در این روزها باعث نمی‌شود تا شاخص کل بورس نزولی شود و در واقع این روزها همه چیز به کام بورس‌بازان است. با روندی که می‌بینیم قاعدتاً شاخص کل بورس باید فردا مقاومت روانیِ یک میلیون واحدی را درهم بشکند.

با وجودی که امروز در بازار فشار فروش وجود داشت، باز هم اکثر نمادهای فولادی و سنگ آهنی معاملات بسیار خوبی را تجربه کردند. ومعادن، فولاد، فخوز، هرمز، کگل، کچاد و کگهر امروز با صف خرید به معاملات خود پایان دادند و ارفع که برای برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی متوقف شده بود، امروز بازگشایی باشکوهی را با رشد بیش از ۱۰ درصدی تجربه کرد. جدول زیر را ببینید.

ارزش کل معاملات بورس و فرابورس امروز یک رکورد بی‌سابقه ثبت کرد. این رکورد به این معناست که خریداران هیچ نگرانی نسبت به سقوط بورس ندارند و از هر اصلاحی در نمادها (حتی اصلاح ساعتی) به‌عنوان فرصت شکارِ سهام استفاده می‌کنند. این روزها، قدرت نقدینگی خریداران، تصرف هر قله‌ای را برای بورس تهران آسان کرده است. باید دید این وضعیت جشن و سرور و بورس‌بازان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ به نظر می‌رسد فعلاً در کوتاه‌مدت هیچ خطری بازار سهام را تهدید نمی‌کند.

جدول زیر که تغییرات قیمتی نمادهای فولادی و سنگ آهنی در روز جاری را نشان می‌دهد، ببینید:

معاملات نمادهای فولادی و سنگ آهنی

2

تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۹
شناسه مطلب : 31239
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی