فوری و مهم؛ اختصاصی چیلانفرمول جدید قیمت شمش و محصولات فولادی در بورس کالا تعیین شد/ جزئیات مصوبات کارگروه تنظیم بازار در مورد معاملات فولاد
شنیده‌های چیلان از منابع موثق حاکی از این است که در جلسه کارگروه تنظیم بازار که دقایقی پیش خاتمه یافت، تصمیمات مهمی در مورد قیمت شمش و محصولات فولادی در بورس کالا گرفته شد.

به گزارش  چیلان ، کارگروه تنظیم بازار امروز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت تصویب کرد که تا اطلاع ثانوی، قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس کالا، معادل ۸۸ درصد قیمت فوب شمش صادراتی ایران در خلیج فارس، ضربدر در نرخ ارز نیمایی باشد. همچنین مقرر شد که سقف رقابت در معاملات شمش فولادی در بورس کالا، ۱۲ درصد باشد. پیش از این، قیمت پایه شمش فولادی، معادل ۸۳ درصد قیمت فوب شمش صادراتی ایران بود.

شنیده‌های  چیلان  از منابع موثق حاکی از این است که در مورد قیمت میلگرد نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار تصمیم‌گیری شد. بر این اساس، قیمت پایه عرضه میلگرد در بورس کالا، ۹ درصد بالاتر از میانگین قیمت هفتگی شمش فولادی خواهد بود و سقف رقابت در معاملات میلگرد نیز ۱۰ درصد خواهد بود.

قیمت ورق گرم و ورق سرد

در جلسه کارگروه تنظیم بازار، قیمت پایه ورق گرم در معاملات بورس کالا، ۹۰ درصد قیمت جهانی تصویب شد و سقف رقابت در معاملات ورق گرم نیز ۱۰ درصد خواهد بود.

قیمت پایه ورق سرد در معاملات بورس کالا، تا اطلاع ثانوی، ۲۰ درصد بالاتر از قیمت میانگین کشف‌شده ورق گرم تحویلی به مشتریان خواهد بود و سقف رقابت در معاملات ورق سرد، ۵ درصد خواهد بود.

این تصمیمات موقتی است

نکته مهم در مصوبات امروز کارگروه تنظیم بازار این است که فرمول‌های اعلام‌شده برای قیمت شمش و محصولات فولادی موقتی خواهد بود. قرار است بسته پیشنهادی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در کمیته تخصصی فولادِ کارگروه تنظیم بازار بررسی شود. پس از بررسی‌های کمیته تخصصی فولاد، نتیجه کار در کارگروه تنظیم بازار، بررسی و تصویب خواهد شد و چیزی که نهایتاً به تصویب کارگروه تنظیم بازار می‌رسد، جای مصوبات امروز این کارگروه را خواهد گرفت.

2

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱
شناسه مطلب : 31485
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی