گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ تولیدکنندگان ایرانی به دنبال قیمت ۴۱۰ دلاری برای بیلت صادراتی
چیلان طبق روال پنج‌شنبه هر هفته، قیمت فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور به دست آید. علاوه بر این، قیمت شمش فولادی صادراتی ایران، طبق فرمول وزارت صمت، مبنای قیمت‌گذاری شمش در بورس کالا است. در هفته جاری، قیمت بیلت صادراتی ایران، ۰.۳ درصد افزایش یافت و میانگین آن به ۳۹۲.۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت اسلب صادراتی ایران در این هفته تغییری نداشت.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته جاری، نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته و در محدوده ۳۹۰ تا ۳۹۵ دلار به ازای هر تن معامله شده است. در این هفته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور به محدوده ۳۹۰ تا ۳۹۵ دلار به ازای هر تن رسید که میانگین این قیمت‌ها، ۳۹۲.۵ دلار به ازای هر تن، رشد ۰.۳ درصدی را نسبت به قیمت‌های ۲۲ مرداد نشان می‌دهد.

متال بولتن گزارش داده است که با افزایش قیمت سنگ آهن، تولیدکنندگان ایرانی، قیمت‌های بالاتر برای بیلت صادراتی را هدف‌گذاری کرده‌اند و قیمت‌های فوبِ بین ۴۰۰ تا ۴۱۰ دلار را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند.

یک تولیدکننده ایرانی به متال بولتن گفته است که بعد از جهش قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی، ما در «مذاکرات سختی با مشتریان خارجی هستیم تا قیمت فوبِ ۴۱۰ دلار به ازای هر تن را به آن‌ها بقبولانیم».

متال بولتن در عین حال گفته است که به دلیل ضعف تقاضا برای محصولات نهایی فولادی، مشتریان فعلاً برای پذیرش قیمت‌های بالاتر عجله‌ای ندارند و در واقع آن‌ها فعلاً رویه «صبر و انتظار» را پیش گرفته‌اند تا سیر قیمت‌ها در بازار روشن‌تر شود.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

نمودار قیمت فولاد صادراتی ایران 20

2

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲
شناسه مطلب : 32576
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی