مهندس شفیع‌ها در گفتگو با چیلان برنامه‌های فولاد فراطرح را تشریح کرد:جهش تولید با فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی واحدهای فولادی و توسعه صادرات
مهندس شفیع‌ها، رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد فراطرح، در گفت‌وگو با چیلان در خصوص زمینه فعالیت و سابقه این شرکت اظهار داشت: شرکت فولاد فراطرح در حال حاضر یکی از معتبرترین واردکنندگان آهن‌آلات صنعتی، از جمله تیرآهن بال‌پهن اروپایی، ورق مخازن، ورق آجدار و غیره است که از شناخته‌شده‌ترین کارخانجات تولیدکننده فولاد در دنیا تأمین شده‌اند. شرکت فراطرح با بیش از دو دهه فعالیت درخشان و افتخارآمیز توانسته بخش مهمی از نیازهای کشور به فولادهای تخصصی را برطرف کند. در واقع فولاد فراطرح، برندی معتبر و پیشرو در زمینه تأمین فولاد و آهن‌آلات موردنیاز توسعه کشور عزیزمان ایران است.

مهندس شفیع‌ها در مورد فعالیت‌های شرکت فولاد فراطرح در سال ۹۹ عنوان کرد: در سالی که با نام جهش تولید نام‏گذاری شده است، شرکت فولاد فراطرح اقدام به مذاکره با تولیدکنندگان فولاد کشور و تعریف همکاری‏های دوجانبه به منظور افزایش ظرفیت فعال تولید آن‏ها کرده و در همین راستا شرکت فولاد البرز ایرانیان (فایکو)، به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور که در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی فعال است، به عنوان شریک استراتژیک شرکت فولاد فراطرح انتخاب شده است.

همکاری استراتژیک دو شرکت فولاد فراطرح و فایکو

وی با توضیح بیشتر در مورد همکاری‌های استراتژیک شرکت فولاد فراطرح و فایکو خاطرنشان کرد: شرکت فولاد فراطرح، مطالعات نیازسنجی را انجام داد و بر این اساس، برنامه‌ای تدوین کرد تا ظرفیت فعال تولید خطوط شرکت فایکو افزایش یابد. بدین‌ترتیب از ابتدای سال ۹۹ خطوط تولید انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی و میلگرد شرکت فایکو با ظرفیت واقعی تولید سالانه ۶۰۰ هزارتن شروع به کار کرد. در واقع، رشد ۴۰ درصدی برنامه تولید سال ۹۹ شرکت فایکو نسبت به عملکرد سال ۹۸ این شرکت، گام بزرگی است که در راستای تحقق شعار جهش تولید برداشته شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد فراطرح افزود: در ماه‌های سپری‌شده از سال ۹۹، علیرغم محدودیت‏های اقتصادی به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، خطوط تولید شرکت فایکو مطابق با برنامه در حال فعالیت است و محصولات این کارخانه توسط شرکت فولاد فراطرح به دست مصرف‏کنندگان در نقاط مختلف کشور می‏رسد.

برای صادرات برنامه‌ریزی کرده‌ایم

مهندس شفیع‌ها در مورد برنامه مهمی که شرکت فولاد فراطرح در دست اجرا دارد، گفت: یکی دیگر از اقدامات بزرگی که شرکت فولاد فراطرح در حال آماده‌سازی زیرساخت‏های آن است، افزایش ظرفیت تولید کارخانه فایکو به منظور صادارت محصولات فولادی است. برنامه افزایش ظرفیت تولید تا ۳۰۰ هزارتن در دستور کار شرکت قرار گرفته است و با فعال‌سازی حوزه صادرات، ظرفیت تولید فایکو به ۶۰۰ هزارتن افزایش خواهد یافت. لذا در شرایط فعلی که کشور در تحریم قرار دارد و درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی، مورد تأکید مقامات دولتی، کارشناسان و دلسوزان کشور است، این برنامه برایمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شبکه گسترده فروش، بزرگ‌ترین سرمایه‌ شرکت فولاد فراطرح

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد فراطرح در مورد دلایل موفقیت‌ها و دستاوردهای این شرکت گفت: دلیل اصلی موفقیت‌های شرکت فولاد فراطرح، این است که از مزیت‌های رقابتی برخوردار است. شبکه گسترده فروش، بزرگ‌ترین سرمایه شرکت فولاد فراطرح است. علاوه بر این، یکی دیگر از مزیت‏های رقابتی این شرکت، برخورداری از سرمایه‏های انسانی شایسته‏ است. این شرکت با برنامه‏ریزی دقیق و با تکیه بر همت و پشتکار، هوشمندی استراتژیک و تحصیلات عالیه این سرمایه‌های انسانی، توانسته به حوزه تولید در زنجیره ارزش فولاد ورود کند و نقش بارزی در فعال‌سازی ظرفیت‏های غیرفعال این صنعت داشته باشد. سرمایه انسانی شایسته، هم برای شرکت و هم صنعت فولاد کشور، ارزش‌افزوده ایجاد کرده است.

وی یکی دیگر از مزیت‌های شرکت فولاد فراطرح را این‌گونه تشریح کرد: تعامل استراتژیک با تولیدکنندگان بزرگ فولاد کشور و انجام معاملات منصفانه و برد-برد با تولیدکنندگان و مصرف‏کنندگان صنعت فولاد، مزیتی است که این شرکت را از دیگر رقبای داخلی و خارجی متمایز کرده است. با تکیه بر این مزیت‌ها، هم‌اکنون شرکت فولاد فراطرح طیف وسیعی از محصولات فولادی را در کشور عرضه می‏کند و پاسخگوی نیاز بسیاری از مصرف‏کنندگان بزرگ و کوچک در کشور است.

چشم‌انداز آتی شرکت فولاد فراطرح

مهندس شفیع‌ها در مورد برنامه شرکت فولاد فراطرح برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های صنعت فولاد کشور گفت: در حال حاضر، ظرفیت‏های مناسبی در زنجیره فولاد از معدن تا محصولات نهایی فولادی وجود دارد که توسط کارشناسان فنی و اقتصادی شرکت فولاد فراطرح به‌طور مستمر تحلیل و بررسی می‏شود.

وی در مورد تمایل دیگر شرکت‌ها برای همکاری با شرکت فولاد فراطرح، اظهار داشت: تجربه موفق همکاری ما با شرکت فایکو باعث شده تا پیشنهادات متعددی جهت همکاری و فعال‌سازی ظرفیت‏های استفاده‌نشده کارخانه‏های فولادی کشور به شرکت فولاد فراطرح ارائه گردد. این پیشنهادات هم‏‌اکنون توسط تیم اقتصادی شرکت در حال ارزیابی است و تصمیم گرفتیم در سال ۱۴۰۰ برخی از این طرح‏ها را اجرایی کنیم و بدین ترتیب، نقش‌آفرینی خود در توسعه صنعت فولاد کشور را گسترش دهیم.

امسال ۸۰۰ هزار تن محصول فولادی در کشور توزیع می‌کنیم

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد فراطرح در تشریح عملکرد این شرکت و همچنین برنامه‌های آن گفت: فولاد فراطرح در سال ۹۸ بالغ بر ۳۰۰ هزار تن محصولات فولادی در کشور توزیع کرد. در سال جاری نیز مطابق با برنامه شرکت، عرضه بالغ بر ۸۰۰ هزار تن محصولات فولادی در کشور هدف‏گذاری شده است.

مهندس شفیع‌ها افزود: در سال جاری، از برنامه شرکت، ۶۰۰ هزار تن به توزیع محصولات فایکو اختصاص داده شده که شامل حدود ۳۵۰ هزار تن میلگرد و حدود ۲۵۰ هزار تن سایر انواع مقاطع فولادی از جمله تیرآهن، نبشی و ناودانی است. علاوه بر این، صادرات ۱۰۰ هزار تن از این محصولات تولیدی فایکو در برنامه‌ سال جاری شرکت فولاد فراطرح پیش‌بینی شده است. نکته مهم در تحقق اهداف ذکر شده در حوزه تولید و صادرات  ضرورت تامین مداوم و مناسب شمش فولادی مورد نیاز برای تولید است تا فولاد فراطرح و شرکت فایکو به‌عنوان شرکای استراتژیک، بتوانند از یک سو در جهش تولید و از سوی دیگر در افزایش صادرات غیرنفتی کشور نقش خود را ایفا کنند. در حال حاضر، در حوزه تأمین شمش فولادی مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات، تحقق جهش تولید را به خطر انداخته است. لذا از وزارت صمت و دیگر نهادهای ذیربط انتظار داریم مشکلات تأمین شمش را حل کنند و با عرضه و تخصیص بیشتر شمش کمک کنند تا تولید محصولات فولادی که ارزش افزوده بالایی دارند در کشور افزایش یابد. بنابراین در صورت تأمین پایدار شمش فولادی، این آمادگی را داریم که تمام اهداف فوق را انشاء‌الله با قدرت هرچه تمام‌تر محقق سازیم.

وی در پایان تأکید کرد: افزایش ظرفیت تولید کارخانه فایکو، توسعه صادرات، حضور پررنگ‏تر در حلقه‏های بالادستی زنجیره فولاد، توسعه شبکه همکاری با تولیدکنندگان و فعال‌سازی ظرفیت‏های خالی واحدهای تولیدی از اهم برنامه‏های شرکت فولاد فراطرح در سال ۹۹ است.

2

تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴
شناسه مطلب : 32767
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی