گزارش چیلان از آخرین قیمت‌های بیلت و اسلب صادراتی ایرانروند قیمت فولاد صادراتی ایران/ افزایش قیمت شمش همزمان با رشد قیمت قراضه/ آخرین قیمت‌های فولاد در منطقه CIS (به همراه نمودار)
چیلان طبق روال هر هفته، آخرین قیمت‌های فولاد صادراتی ایران را بررسی می‌کند تا دیدی نسبت به درآمدهای ارزی صادرکنندگان فولاد کشور و فرصت‌های صادراتی پیش روی آنان به دست آید. در هفته گذشته، قیمت میانگین بیلت صادراتی ایران، ۵۲۶ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، رشد ۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت میانگین اسلب صادراتی ایران نیز ۵۸۲.۵ دلار به ازای هر تن بود که حاکی از کاهش ۱.۴ درصدی نسبت به قیمت‌های هفته پیش از آن است.

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته، نسبت به هفته پیش از آن ۱.۴ درصد کاهش یافت و اسلب در محدوده ۵۸۰ تا ۵۸۵ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۵۲۰ تا ۵۳۲ دلار به ازای هر تن بود که میانگین آن نسبت به قیمت‌های ۲۲ بهمن، رشد ۲.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

ظهور نشانه‌های مثبت در بازار شمش فولادی و افزایش هفتگی قیمت قراضه در ترکیه باعث شد تا خریداران منطقه خاور میانه و شمال آفریقا، قیمت‌های بالاتر برای بیلت صادراتی ایران را بپذیرند. در هفته گذشته، نخستین رشد قیمت شمش فولادی صادراتی ایران در ۵ هفته اخیر رقم خورد. با وجود رشد قیمت بیلت صادراتی، قیمت اسلب صادراتی یک هفته کاهشی دیگر را تجربه کرد. قیمت اسلب نسبت به «پیک» آن در سال جاری، ۵۸.۵ دلار به ازای هر تن کاهش یافته است.

قیمت فولاد در منطقه CIS که طبق شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد مبنای قیمت‌های فولاد در بورس کالای ایران است به شرح زیر است: آخرین قیمت اسلب صادراتی CIS در بنادر دریای سیاه، در هفته گذشته ۶۲۰ تا ۶۳۰ دلار به ازای هر تن بوده است که تغییری را نسبت به قیمت‌های پیش از آن نشان نمی‌دهد. قیمت بیلت صادراتی CIS نیز به ۵۵۳ دلار به ازای هر تن رسید که رشد ۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد. آخرین قیمت میلگرد صادراتی CIS نیز در هفته گذشته ۶۰۰ دلار به ازای هر تن بود که حاکی از رشد قیمت ۰.۸ درصدی است. قیمت ورق گرم CIS نیز به ۶۹۰ تا ۷۰۵ دلار به ازای تن رسید که کاهش ۰.۷ درصدی درصدی را نشان می‌دهد.

در نمودار زیر، قیمت اسلب و بیلت صادراتی ایران در یک ماه گذشته را ببینید:

قیمت فولاد صادراتی ایران 2

2

تاریخ انتشار : ۲ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱
شناسه مطلب : 34733
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی