صرفه‌جویی ۱۱۰ هزار دلاری فولاد خراسان با بومی‌سازی تعمیرات اساسی کمپرسور سیل واحد احیای مستقیم
کارکنان ناحیه احیای مستقیم «مجتمع فولاد خراسان» با انجام تعمیرات اساسی کمپرسور سیل به اتکا به دانش و توان داخلی این شرکت، توانستند 110 هزار دلار صرفه‌جویی ارزی را برای کشور در سخت‌ترین دوران تامین منابع ارزی به ارمغان بیاورند. سرپرست کارگاه تعمیرات احیای مستقیم این مجتمع اعلام کرد: تعمیرات اساسی کمپرسور سیل که پیشتر توسط کارشناسان خارجی و با صرف مبالغ ارزی فراوان انجام می شده، بیش از سه سال است که با همت متخصصان و کارشناسان این واحد، بومی‌سازی شده و دیگر نیازی به حضور کارشناسان خارجی در این زمینه نداریم.

سرپرست کارگاه تعمیرات احیای مستقیم این مجتمع  گفت: این تجهیز طی سه مرحله در طول سال به دلیل بالا رفتن ارتعاش و دما دمونتاژ و به منظور انجام تعمیرات به کارگاه منتقل شد. در ادامه با توجه به آسیب دیدگی پوسته کمپرسور و کاهش قابلیت اطمینان تجهیز ، به موازات تعمیرات ، بومی سازی پوسته ی کمپرسور نیز در دستور کار قرار گرفت.

به گفته امیر کرخی ، کمپرسور سیل یکی از تجهیزات اصلی و مهم واحدهای احیا در صنایع فولاد هست که کارکرد آن انتقال و فشرده سازی گاز خنثی و آب بندی ورودی و خروجی کوره برای جلوگیری از فرار گاز است. یاتاقان بندی این دستگاه با ۶ هزار دور در دقیقه و حساسیت بسیار زیادی همراه است و اگر کوچک ترین خطایی در این زمینه رخ دهد باعث خرابی دستگاه و خسارات جبران ناپذیر  می شود.

کارشناس ارشد نگهداری و تعمیرات کارخانه احیای مستقیم هم در پیوند با این رویداد اذعان کرد: آنچه که باعث شده تعمیرات این دوره با اهمیت تر از موارد قبلی باشد این است که در این تعمیرات از پوسته ی کمپرسور بومی سازی شده ، برای اولین بار استفاده شده است. بومی سازی این قسمت از تجهیز صرفه جویی ارزی ۱۱۰ هزار دلاری به همراه داشته است.

حسین قاسمی تاکید کرد: تعمیر اساسی این تجهیز با همت و تلاش متخصصان توانای «فولاد خراسان» در کارگاه تعمیرات احیای مستقیم با صرف ۳۰۰ نفر ساعت به ثمر رسید و برگ زرین دیگری بر افتخارات همکارانمان افزوده شد. این تجهیز که وظیفه ی فشرده سازی گاز خنثی مورد نیاز قسمت های مختلف واحد را بر عهده دارد در تاریخ چهارم اسفند امسال با موفقیت دوباره در مدار تولید قرار گرفت.

امیریحیی طرزی رئیس نگهداری و تعمیرات احیای مستقیم «فولاد خراسان» هم در پایان از تلاش های تمامی همکاران خویش در کارگاه نگهداری و تعمیرات احیای مستقیم و همچنین دفتر فنی این ابرشرکت تولیدی که در پی گیری تامین قطعات ، تعمیرات اساسی و نصب و مونتاژ این تجهیز همکاری داشته اند ، تشکر و قدردانی خود را ابراز کرد.

2

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۶
شناسه مطلب : 34897
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی