هدف‌گذاری فولاد خوزستان برای تولید ۱۳.۵ میلیون تنی فولاد در افق ۱۴۰۴/ رونمایی از برنامه‌های مدیرعامل جدید فولاد خوزستان
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با تشریح اهداف و برنامه‌های این شرکت اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان رتبه دوم تولید فولاد کشور را در اختیار دارد. در استان یزد هشت میلیون تن فولاد، در شرکت فولاد مبارکه چهارده میلیون تن و در استان کرمان شش میلیون تن طرح توسعه در حال اجرا است،‌ این یعنی به صدا در آمدن زنگ خطر برای دومین فولادساز کشور؛ در آینده نزدیک این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسند و این روند یعنی تنزل جایگاه فولاد خوزستان در افق ۱۴۰۴ به رتبه چهارم. برای حرکت در مدار افق ۱۴۰۴ باید طرح توسعه‌ای تعریف کنیم. دستیابی به تولید سیزده و نیم میلیون تنی زیرسقفی در افق ۱۴۰۴ اصلی‌ترین هدف مجموعه فولاد خوزستان در بخش تولید است. ابراهیمی گفت: افق تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۴، پنجاه و پنج میلیون تن است، اگر بتوانیم به تولید ۱۳ و نیم میلیون تن دست پیدا کنیم، ۲۵ درصد‌ تولید فولاد کشور را به نام شرکت فولاد خوزستان رقم زده‌ایم. سهامدار عمده فولاد خوزستان با هدف سرمایه‌گذاری بلند مدت ورود کرده است. برای تامین نظر سهامدار عمده و پویایی شرکت باید به سمت اجرای طرح‌ های توسعه‌ای در سه بخش بالادستی، پایین‌دستی و کنار دستی (صنایع وابسته) حرکت کنیم.
به گزارش  چیلان ، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ضمن عرض تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان از تثبیت جایگاه فولاد خوزستان در صنعت فولاد کشور سخن گفت و افزود: شرکت فولاد خوزستان رتبه دوم تولید فولاد کشور را در اختیار دارد، برای حفظ و تثبیت این رتبه می‌بایست طرح‌ های توسعه‌ای متنوعی تعریف و اجرا کنیم. در حال حاضر کارخانجات مختلف فولادی در کشور در حال فعالیت هستند، اگر همین شرایط در فولاد خوزستان باقی بماند، جایگاه مان به خطر می‌افتد. در استان یزد هشت میلیون تن فولاد، در شرکت فولاد مبارکه چهارده میلیون تن و در استان کرمان شش میلیون تن طرح توسعه در حال اجرا است،‌ این یعنی به صدا در آمدن زنگ خطر برای دومین فولادساز کشور؛ در آینده نزدیک این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسند و این روند یعنی تنزل جایگاه فولاد خوزستان در افق ۱۴۰۴ به رتبه چهارم. برای حرکت در مدار افق ۱۴۰۴ باید طرح توسعه‌ای تعریف کنیم.
ابراهیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود ظرفیت‌های بیشمار سرمایه‌گذاری در استان خوزستان اظهار داشت: خوزستان از زیر ساخت‌های فراوانی در صنایع مختلف برخوردار است، دسترسی به آب‌های آزاد، حمل و نقل جاده‌ای و ریلی و دسترسی آسان به حامل‌ های انرژی، بخشی از این زیرسخت‌ها به شمار می‌آیند. نمونه‌ی بارز در بکارگیری موفق زیر ساخت‌های استان، بازدهی شرکت فولاد اکسین است. در این مجموعه توانستیم با بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد، مجموعه را از زیان‌ دهی به سمت سود دهی سوق دهیم. برای محقق نمودن طرح‌های توسعه نیاز به برنامه‌ریزی و نقشه راه داریم.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان دستیابی به تولید سیزده و نیم میلیون تنی زیرسقفی در افق ۱۴۰۴ شرکت فولاد خوزستان را اصلی ترین هدف مجموعه در بخش تولید دانست و ادامه داد: افق تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۴، پنجاه و پنج میلیون تن است، اگر بتوانیم به تولید ۱۳ و نیم میلیون تن دست پیدا کنیم، ۲۵ درصد‌ تولید فولاد کشور را به نام شرکت فولاد خوزستان رقم زده‌ایم. سهامدار عمده فولاد خوزستان با هدف سرمایه‌گذاری بلند مدت ورود کرده است. برای تامین نظر سهامدار عمده و پویایی شرکت باید به سمت اجرای طرح‌ های توسعه‌ای در سه بخش بالادستی، پایین‌دستی و کنار دستی (صنایع وابسته) حرکت کنیم. تولید پایدار ضامن بقای مجموعه است و تامین پایدار از ارکان اصلی تولید پایدار است. بازسازی و نوسازی خطوط قدیمی و افزایش توان رقابت‌پذیری و تنوع در تولید محصولات از دیگر برنامه‌هایی است که نیاز به نگاه ویژه‌ای دارند. هدف از موارد گفته شده، تولید محصول با ارزش افزوده است. ایمنی و محیط زیست از دیگر اولویت‌های اجرایی در مجموعه فولاد خوزستان است که می‌بایست در تعریف طرح‌‌های توسعه   با نگاه ویژ‌ه ای در نظر گرفته شوند.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان معیشت کارکنان مجموعه را مهم‌ ترین دغدغه‌ی هیات مدیره دانست و گفت: کارکنان شرکت فولاد خوزستان به لحاظ تخصص و تعهد در میان نیروهای سرآمد استان خوزستان و صنعت فولاد کشور قرار دارند. تامین معیشت، مسائل رفاهی و افزایش رضایت‌مندی شغلی از جمله مواردی هستند که در دستور کار هیات مدیره قرار دارند. اعتقاد داریم که، ذینفع اصلی شرکت فولاد خوزستان کارکنان هستند و موفقیت‌های مجموعه نتیجه تلاش آنان است. بازنگری نظام جبران خدمت، طرح طبقه‌ بندی مشاغل و ارتقا سطح رضایت‌مندی کارکنان که از مدیریت‌های قبلی آغاز شده‌ است، با شدت بیشتری ادامه پیدا می‌کنند. جانشین‌ پروری نکته قابل توجه‌ای است که باید با یاری گرفتن از مراکز علمی مانند دانشگاه به سمت پیاده‌سازی این اصل در شرکت گام برداشت. توانمندسازی، شایسته‌ سالاری، بهداشت و سلامت کارکنان جزو دستور کار هیات مدیره در حوزه منابع انسانی است. از طرفی نگاه ویژه‌ای به بازنشستگان داریم. اعتقاد داریم، بازنشستگی آینده‌ی همه‌ی ماست و در این حوزه هرچه فعالیت کنیم، نفع آن متوجه سازمان است. بازنشستگان سرمایه‌های مجموعه فولاد خوزستان هستند.
ابراهیمی گریزی هم به بخش فروش شرکت فولاد خوزستان زد و اظهار داشت: حفظ سهم ۲۵ درصدی تولید فولاد کشور و تسریع در توسعه بازار در بخش فروش مدنظر است. توسعه بازارهای صادراتی اهیمت بالایی دارد. در حال حاضر صادرات شرایط مثبت دارد. باید از این موقعیت استفاده بهینه کرد. تامین نیاز نوردکاران استان بخشی از فروش داخلی شرکت فولاد خوزستان را تشکیل می‌دهد. ارتباط با نوردکاراران استان، فراتر نگاه سهامداری است. نگاه به اشتغال پایدار و تامین مواد مورد نیاز نوردکاران استان خوزستان اولویت فولاد خوزستان است. در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظه‌العالی) به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده، تمام توان مان را بکار می گیریم تا شرکت فولاد خوزستان را به محور صنعت فولاد کشور تبدیل کنیم.
مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان اشاره‌ای به تعهد مجموعه به انجام مسئولیت‌های اجتماعی کرد و افزود: شرکت فولاد خوزستان در بحث اجرای مسئولیت‌ های اجتماعی عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته است. در کنار این مقوله، بحث خلق ارزش مشترک در جامعه را دنبال می‌کنیم. از حداکثر توان خود در مسیر خدمت‌ رسانی به مناطق کم‌ برخودار و توسعه‌ی آن استفاده می‌کنیم.

 

2

تاریخ انتشار : ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵
شناسه مطلب : 35087
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی