معاون کسب‌وکار اتاق ایران خبر داد /پایان تیرماه، مهلت رفع تعهد ارزی برای کارت‌های بازرگانی تعلیقی
کلیه صادر کننده‌های سال 1397 و 98 که کارت بازرگانی آن‌ها به علت عدم رفع تعهدات ارزی تعلیق شده، می‌توانند مطابق با مندرجات بسته سیاستی برگشت ارز حاصل صادرات سال 1397 تا 1400، با رعایت ضوابط اعلام‌شده در آن بسته رفع تعلیق شوند.

به گزارش  چیلان ، علی ملایی، معاون کسب‌وکار اتاق ایران در تشریح این مصوبه گفت: بارها در جلسه کمیته «پایش رفتار تجاری» موضوع تعلیق کارت‌های بازرگانی بررسی‌شده است؛ در بسته ابلاغیه جلسه ۲۱۴ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تعیین‌شده که صادرکننده سال ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ تا سی‌ویکم تیرماه ۱۴۰۰ و صادرکننده‌های سال ۱۳۹۹ تا تاریخ سی‌ویکم شهریورماه ۱۴۰۰ مهلت دارند تا نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند. وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی بعد از پایان این مدت اعلام‌شده ابزار تنبیهی ازجمله ابطال کارت را در نظر می‌گیرد.

ملایی ادامه داد: قبلاً کسانی که کارت آن‌ها تعلیق شده بود، نمی‌توانستند از مصوبه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی استفاده کنند. اما با تصمیمی که در کمیته پایش رفتار تجاری گرفته‌شده، این فرصت به‌وجود آمده تا تمام کارت‌های بازرگانی تعلیق شده، مجدداً رفع تعلیق شود تا صادرکننده‌های سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ بتواند رفع تعهد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم تمام کارت‌های بازرگانی رفع تعلیق شود تا صادرکننده‌ها بتوانند از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.

2

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۵
شناسه مطلب : 36043
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی