چالش تداخل وظایف بخش‌های معدن و فولادسازی
حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در یادداشتی برای چیلان،از چالش تداخل وظایف بخش‌های معدن و فولادسازی سخن می گوید و معتقد است اگر معدنکاران در حوزه فعالیت خود باقی می‌ماندند و فولادسازان نیز مجبور به ورود به بخش معدن نمی‌شدند، به طبع نتایج بهتری برای کشور به همراه داشت.

بر اساس برنامه‌ریزی و تنظیماتی که در جهان وجود دارد، هر بخش باید در فعالیت‌های مرتبط و تخصصی خود مشغول باشد؛ برای مثال فولادسازان باید فولادساز باقی بمانند و معدنی‌ها هم در زمینه کاری خود به معدنکاری بپردازند. اما متاسفانه این چارچوب از دوره ریاست جمهوری قبلی تغییر کرد و معدنکاران نیز به سمت فولادسازی رفتند و ما نیز به ناچار به حوزه معدنکاری ورود کردیم.

اگر معدنکاران در حوزه فعالیت خود باقی می‌ماندند و فولادسازان نیز مجبور به ورود به بخش معدن نمی‌شدند، به طبع نتایج بهتری برای کشور به همراه داشت. اکنون یک‌سری از مسائل همچون تامین سنگ آهن و منابع انرژی برای فولادسازان سخت شده است. موضوع معدن و تامین مواد اولیه برای شرکت فولاد مبارکه بسیار مهم بوده و بهتر است که کارهای علمی و کارشناسی دقیق در حوزه معدن با همکاری سازمان زمین‌شناسی به عنوان یک سازمان تخصصی انجام شود.

2

تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۲
شناسه مطلب : 36638
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی