اجرای طرح عظیم ماشین ریخته گری اسلب عریض در فولاد خوزستان عملیاتی شد
اجرای طرح عظیم احداث متالورژی ثانویه و ماشین ریخته گری اسلب عریض در فولاد خوزستان عملیاتی شد.

به گزارش  چیلان ، نشست هماهنگی اجرای طرح احداث ماشین ریخته‌گری اسلب عریض با حضور محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در امور بهره برداری و توسعه، میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها، محمود لندی معاون بهره برداری و جمعی از مدیران شرکت، هفتم شهریورماه ۱۴۰۰ در سالن کنفراسن مهمانسرای نور دویست دستگاه برگزار شد.

در این نشست که با هدف نهایی نمودن طرح انجام شد،‌ محمد نیکوکار قائم مقام مدیرعامل در امور بهره‌برداری و توسعه اظهار داشت: همواره تامین شمش شرکت‌های نوردی یکی از اهداف اصلی فولاد خوزستان است. مجاورت شرکت فولاد اکسین و لزوم تامین اسلب مورد نیاز این شرکت، باعث شد طرح احداث ماشین ریخته‌گری اسلب عریض در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه نشست میثم شهنیانی معاون برنامه ریزی و اجرای پروژه ها از شروع تهیه اسناد احداث نیروگاه حرارتی ۵۲۰ مگاواتی اختصاصی خبر داد و افزود: با اجرای طرح احداث نیروگاه و در مدار قرار گرفتن آن علاوه بر برداشته شدن محدودیت‌های برقی، پایداری تولید تضمین می‌شود. همچنین با افتخار شروع طرح احداث متالورژی ثانویه و ماشین ریخته گری اسلب عریض را به اطلاع همگان می‌رسانیم.

وی افزود: به‌‌ روزرسانی، بهبود و توسعه سیستم‌ها و ماشین‌آلات، کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به ارتقاء کیفی و کمی تولید است. پس از اجرای کامل طرح علاوه بر میزان تولید فعلی شمش،‌ سالانه یک میلیون و ۲۰۰‌ هزار تن شمش اسلب عریض با گریدهای فولاد آلیاژی و ساختمانی در شرکت فولاد خوزستان تولید می‌شود.

شهنیانی با اشاره به هزینه‌ی ۱۲۸ میلیون یورویی این طرح اظهار داشت: مدت زمان اجرای طرح ۳۶ ماه برآورد شده است. با اجرایی شدن این طرح مزایایی همچون: حفظ جایگاه فولاد خوزستان در بازار داخل و بین‌المللی با توجه توان تامین تولید شمش اسلب با تنوع ابعاد و گریدهای فولاد آلیاژی، ارزش افزوده بیشتر، حفظ سقف ظرفیت تولید کنونی در صورت توقف سایر ماشین های ریخته گری به منظور بهینه‌سازی تجهیزات برای فولاد خوزستان به وجود خواهد آمد.
وی در ادامه گفت: این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت تولید شمش اسلب و تامین نیاز بازار هدف، حرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش به شمار می‌آید. امیدواریم با تحقق اهداف برنامه‌ای طرح، در آینده‌ی نزدیک ثمره تلاش همکاران را در سبد تولید فولاد خوزستان شاهد باشیم.

در ادامه محمود لندی معاون بهره برداری با بیان این ‌جمله که پروژه اسلب عریض یک الزام برای تولید پایدار است،‌ افزود: اهمیت اجرای طرح ماشین ریخته‌گری اسلب عریض و سرعت انجام آن بسیار مهم است. این طرح در دل بهربرداری است و نیاز به یک هماهنگی منسجم دارد. امیدواریم در کمترین زمان ممکن این طرح به بهره برداری برسد.

2

تاریخ انتشار : ۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۰
شناسه مطلب : 37644
ارسال
برچسب ها
ارسال دیدگاه
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی